کد خبر : 10
تاریخ انتشار : 13 تیر 1400

این شاسی بلند ب ام و با بقیه فرق دارد

این شاسی بلند ب ام و با بقیه فرق دارد
پس از اندکی تأخیر سرانجام تولید سری ب‌ام‌و iX ۲۰۲۲ به‌صورت رسمی آغاز شد.

نیک نیوز: نسخه‌های پیش‌تولیدی اولین قدبلند تمام الکتریکی ب‌ام‌و قبلاً خط تولید کارخانه دینگولفینگ در باواریا را ترک کرده بودند اما هم‌اکنون تولید نسخه‌های نهایی به منظور تحویل به مشتریان کلید خورده است. کارخانه دینگولفینگ تأسیسات بسیار پیشرفته‌ای بوده و مشغول مونتاژ محصولات درون‌سوز، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی در یک خط مونتاژ است.

 

 

مدیر تولید ب‌ام‌و گفته است:

آغاز تولید ب‌ام‌و iX یک دستاورد دیگر در گسترش استراتژی الکتریکی سازی ما و نشان دهنده‌ی دگرگونی موفقیت‌آمیز شبکه تولید به سمت حمل‌ونقل الکتریکی و دیجیتالی سازی است.

آی-ایکس۲

این شاسی‌بلند الکتریکی به همراه سری ۵، سری ۷ و سری ۸ مونتاژ می‌شود. ب‌ام‌و اخیراً ۴۰۰ میلیون یورو را صرف گسترش و تجهیز کارخانه دینگولفینگ کرده تا چنین خودروهای متنوعی را تولید کند. این سرمایه‌گذاری به تولید نسل بعدی سری ۵ و ۷ در سال‌های آتی نیز کمک خواهد کرد. هر دو سدان یاد شده دارای نسخه‌های تمام الکتریکی نیز خواهند بود.

اما iX در آغاز فقط با یک قوای محرکه روانه بازار آمریکا خواهد شد. مدل iX xDrive50 قدرت ۵۱۶ اسب بخاری، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۶ ثانیه‌ای، شعاع حرکتی ۴۸۳ کیلومتری و قیمت ۸۳,۲۰۰ دلاری خواهد داشت.

آی-ایکس۳

iX نه تنها  خودرویی بدون آلایندگی است بلکه تولید آن نیز کاملاً پایدار است. برای مثال کارخانه دینگولفینگ فقط از نیروی هیدروالکتریک محلی استفاده کرده و از لیتیوم به دست آمده با استانداردهای زیست‌محیطی در استرالیا استفاده می‌کند. ب‌ام‌و حتی شروع به واردات آلومینیوم از امارات کرده، آلومینیومی که با استفاده از نیروی خورشید تولید شده است. این امر به کاهش ۲.۵ میلیون تنی دی‌اکسید کربن تا سال ۲۰۳۰ کمک خواهد کرد. ب‌ام‌و به استفاده از دانش به دست آمده در توسعه iX اقدام به شروع تولید i4 خواهد کرد. i4 به همراه سری ۴ گرن کوپه در مونیخ آلمان تولید می‌شود.