کد خبر : 18
تاریخ انتشار : 05 آذر 1401

نسخه چینی جیپ رانگلر

نسخه چینی جیپ رانگلر
دیار BJ۴۰ در نمایشگاه خودرو اصفهان ۱۴۰۱ معرفی شد. محصول جدید دیار خودرو در واقع نسخه چینی جیپ رانگلر است.

نیک نیوز: شرکت دیار خودرو در نمایشگاه خودرو اصفهان ۱۴۰۱ از محصول جدید خود با نام دیار BJ۴۰ در دو نسخه چهار در و دو در پرده برداشت. این خودرو در واقع نسخه چینی جیپ رانگلر محسوب می‌شود. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات رفاهی و ایمنی این شاسی بلند آشنا خواهیم شد.

دیار BJ۴۰ را باید نسخه ایرانیزه شده بایک BJ۴۰ دانست که دیار خودرو از دو نسخه چهار در (C) و دو در (F) این شاسی بلند در نمایشگاه اصفهان ۱۴۰۱ پرده برداشت. با توجه به این که این خودرو بر پایه جیپ رانگلر توسعه پیدا کرده به همین دلیل نسبت به سایر خودروهای چینی از ظاهر کاملا متفاوتی بهره می‌برد.

در نمای جلوی آن جلوپنجره با خطوط U شکل کرومی به همراه مه‌شکن‌های مستطیلی خودنمایی می‌کنند. همچنین طراحان با استفاده از لولاهای بیرون زده از درها و گلگیر خودرو توانستند ظاهر آن را عضلانی‌تر کنند. این خودرو همانند جیپ رانگلر و فورد برانکو از قابلیت باز شدن سقف و درها و همچنین بخش عقب بهره می‌برد.

کابین دیار BJ۴۰ همانند محصولات مرسدس بنز طراحی شده و از نکات مهم این بخش می‌توان به نمایشگر ایستاده در بالای داشبورد و صفحه‌آمپر دیجیتالی اشاره کرد. نسخه ‌C یا چهار در دیار BJ۴۰ دارای ۴۶۵۴ میلی‌متر طول، ۱۹۲۵ میلی‌متر عرض، ۱۸۷۱ میلی‌متر ارتفاع و ۲۷۴۵ میلی‌متر فاصله محوری است. طول نسخه F یا دو در این خودرو به ۴۳۵۰ میلی‌متر، عرض آن ۱۹۲۵ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۸۷۱ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به ۲۴۶۵ میلی‌متر می‌رسد.

 

این جیپ جدید چینی در اصفهان دیده شد

امکانات رفاهی و ایمنی

دیار BJ۴۰ در نسخه C و F از امکانات متعددی چون چراغ روشنایی روز، صفحه‌آمپر دیجیتالی، گرم‌کن صندلی جلو، صندلی راننده برقی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، کروز کنترل، تریم چرمی، اتوهلد، قفل دیفرانسیل عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، ترمز پارک برقی، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی، سیستم کنترل کشش، سیستم ترمز کمکی و سیستم کنترل پایداری بهره می‌برد.

مشخصات فنی دیار BJ۴۰

محصول جدید دیار خودرو به یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۲۵ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. سیستم تعلیق این شاسی بلند در جلو از نوع مستقل جناقی با فنر پیچشی و در عقب نیز از نوع ۵ اتصاله است.

این جیپ جدید چینی در اصفهان دیده شد

این جیپ جدید چینی در اصفهان دیده شد