کد خبر : 6073
تاریخ انتشار : 11 خرداد 1403

پایتخت آماده برپایی جشن قهرمانی

پایتخت آماده برپایی جشن قهرمانی

نیک نیوز: دیدارهای هفته سی‌ام و پایانی از بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران فردا _شنبه، دوازدهم خرداد_ با انجام هشت بازی به‌صورت همزمان از ساعت ۱۹:۰۰ پیگیری می‌شود که نتایج سرخابی‌های پایتخت تعیین‌کننده قهرمان فصل جاری می‌شود و در صورت برتری قرمزهای پایتخت جام به پرسپولیس خواهد رسید یا اگر این تیم نتیجه مناسب نگیرد در صورت برد استقلال قهرمانی سهم آبی‌های پایتخت خواهد شد.

پیکان تهران - استقلال تهران

جدال پیکان و استقلال حساس‌ترین بازی هفته پایانی است و تنها دیداری خواهد بود که هر دو تیم در آن برای هدفی بزرگ تلاش می‌کنند. پیکان در حال حاضر با ۲۷ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد و استقلال با ۶۴ امتیاز رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

خودروسازان برای بقا نیاز به کسب امتیاز برابر حریف‌شان دارند و با یک تساوی هم می‌توانند در بالاترین سطح فوتبال ایران باقی بمانند. باخت این تیم اما شرایط را پیچیده می‌کند و تحت این شرایط اگر فولاد و هوادار از سد رقبای‌شان بگذرند، شاهد سقوط تیم تحت هدایت رضا عنایتی خواهیم بود.

تیم فوتبال استقلال برخلاف پیکان سرنوشتش در اختیار خودش نیست. شاگردان جواد نکونام برای رسیدن به قهرمانی باید از سد میزبان‌شان بگذرند و امیدوار به توقف پرسپولیس در مصاف با مس رفسنجان باشند. هر نتیجه‌ای غیر از برد، به درد آبی‌پوشان نمی‌خورد و باعث می‌شود آن‌ها در همین رده دوم به کارشان پایان دهند.

پرسپولیس تهران - صنعت‌مس رفسنجان

پرسپولیس برای دفاع از عنوان قهرمانی فقط و فقط باید متمرکز به بازی خودش برابر مس رفسنجان باشد. شاگردان اوسمار ویرا برای حفظ جایگاه نخست، باید از سد رقیب کرمانی خود بگذرند تا بدون توجه به نتیجه دیدار پیکان و استقلال، بر بام فوتبال ایران بایستند.

هر نتیجه‌ای به غیر از برد، سناریو را دچار تغییر می‌کند و نتیجه بازی هم‌زمان مشخص‌کننده قهرمان خواهد بود. استقلال با شکست پیکان می‌تواند از رقیب سنتی‌اش سبقت بگیرد و رتبه نخست را تصاحب کند. البته پرسپولیس یک امتیاز ویژه دیگر نسبت به تیم آبی‌پوش پایتخت دارد و آن هم بحث تفاضل گل است.

در حال حاضر سرخ‌پوشان تفاضل گل‌شان ۲۶+ است و مقابل تفاضل‌گل استقلال عدد ۲۳+ را مشاهده می‌کنیم. تیم فوتبال مس رفسنجان با حضور محرم نویدکیا توانسته عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و در نیم‌فصل دوم تنها شکست این تیم در برابر صنعت‌نفت آبادان بود و همچنین علاوه‌بر این‌ها توانسته خود را به جمع چهار تیم پایانی جام‌حذفی نیز برساند.

سپاهان اصفهان - شمس‌آذر قزوین

تیم فوتبال سپاهان در هفته پایانی لیگ برتر مقابل شمس‌آذر به میدان خواهد رفت و به دنبال این خواهد بود تا شکست دور رفت مسابقات را جبران کند و مقابل شگفتی‌ساز لیگ برتر نبرد انتقامی را برگزار کند.

شمس‌آذر قزوین در دور رفت مسابقات با تک گل رحمان جعفری یکی از دلچسب‌ترین پیروزی‌هایش را به دست آورد و با شکست دادن سپاهان در آن مسابقه بیش از قبل مورد توجه رسانه‌ها و هواداران فوتبال قرار گرفت، آن‌ها در ادامه فصل فوتبالی در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند اما این‌بار سپاهان بود که با پیروزی سه بر صفر و قاطعانه به مرحله بعد صعود کرد و این مسابقه سومین تقابل آن‌ها خواهد بود که سرنوشت رقابت این دو تیم را مشخص خواهد کرد.

سپاهان در این مسابقه می‌تواند شرایطی را برای دیگر تیم اصفهانی لیگ فراهم کند که با پیروزی مقابل گل‌گهر سیرجان بالاتر از شمس آذر قرار بگیرد و فصل را با رتبه‌ای بهتر از هفتم به پایان برساند. این مسابقه درحالی برگزار می‌شود که تغییری در جایگاه سپاهان ایجاد نخواهد شد اما بازیکنان شمس‌آذر با انگیزه‌های خاصی به میدان خواهند آمد و نیم‌نگاهی به رتبه پنجم جدول خواهند داشت.

سپاهان که یکی از مدعی‌های جدی قهرمانی بود خیلی زود از کورس قهرمانی خارج شد و در این مسابقه به دنبال پایانی خوش در نقش جهان خواهد بود تا لیگ برتر را با پیروزی در ورزشگاه نقش جهان به پایان برسانند و آماده دیدار حساس با گل‌گهر در جام‌حذفی شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0