کد خبر : 3165
تاریخ انتشار : 29 آذر 1400

پیش‌بینی صادرات 30 درصد از خودروهای تولیدی

پیش‌بینی صادرات 30 درصد از خودروهای تولیدی

نیک نیوز : هایتاجر ( بازار صادراتی ایران ) نوشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به از سرگیری فعالیت سایت‌های خارجی تولید خودروی ایرانی در دیگر کشورها، افزود: از ابتدای حضور در وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم، موضوع صادرات ۳۰ درصد از خودروهای تولیدی را در افق ۱۴۰۴ مطرح کردم که در این زمینه، راه‌اندازی و توسعه خطوط تولید خودرو در خارج از کشور یکی از الزامات و راهکارها است.

وی بیان‌داشت: هفته گذشته خط تولید مربوط به ایران‌خودرو در سنگال که مدتی تعطیل شده بود، مجدد فعال شد.

ایشان در ادامه گفت: به‌ جای صادرات خودروی کامل که ممکن است با برخی موانع تعرفه‌ای محدود شود، می‌توانیم قطعات خودرو را به کشورهایی نظیر سوریه، عراق، سنگال و جمهوری آذربایجان بفرستیم که موانع تعرفه‌ای نداشته یا کمتر این مشکلات را دارند.

وزیر صمت تصریح‌ کرد: همچنین خودروهای تولید شده می‌توانند در اتحادیه‌هایی که کشورهای یاد شده عضو آنها هستند به فروش برسند و مزیت رقابتی در آن کشورها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: امروز تلاش این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف، نه دور زدن تحریم‌ها، بلکه خنثی‌سازی آنها است و به این منظور ابزارهای خوبی نیز در اختیار داریم.

هفته گذشته با تمدید کنوانسیون معافیت گمرکی از سوی دولت سنگال، اقدامات لازم برای فعال‌سازی مجدد سایت تولیدی ایران خودرو در این کشور موسوم به «سنیران‌اتو»، انجام و در نهایت منجر به تولید و عرضه محصولات این خودروساز ایرانی به بازار سنگال شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0