کد خبر : 4303
تاریخ انتشار : 01 مرداد 1401

۲۰ میلیون تُن غلاتِ آماده صادرات داریم

۲۰ میلیون تُن غلاتِ آماده صادرات داریم

نیک نیوز:  «ولودمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید پس از توافق اخیر درباره صادرات غلات، اوکراین علاوه بر صادرات برداشت محصولات امسال، می‌تواند غلات انبارشده به ارزش ۱۰ میلیارد دلار را هم صادر کند.

روسیه و اوکراین در نهایت روز جمعه با میانجی‌گری نماینده سازمان ملل و دولت ترکیه توافق کردند صادرات غلات از بندرهای اوکراین و دریای سیاه از سر گرفته شود؛ توافقی که موجب افزایش امیدها برای کاهش بحران بین‌المللی غذا شده است.

زلنسکی با انتشار بیانیه‌ای این توافق را «پیروزی و نشانه‌ای دیگری مبنی بر توانایی اوکراین برای مقابله با جنگ» توصیف کرد.

وی درباره اهمیت این توافق برای اوکراین افزود: نزدیک به ۲۰ میلیون تُن غلات از سال گذشته انبار شده که می‌تواند صادر شد و همچنین محصولات امسال را می‌توان صادر کرد. در حال حاضر ما به ارزش ۱۰ میلیارد دلار، غلات داریم.

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه مدعی شد: این احتمال وجود دارد که روسیه اقدامات تحریک‌آمیزی برای بی‌اعتباری تلاش‌های اوکراین و سازمان بین‌الملل انجام دهد، اما ما به (تضمین) سازمان بین‌الملل (برای اجرای توافق صادرات امن غلات) اعتماد داریم.

آنگونه که منابع آگاه به نشریه فایننشال‌تایمز گفته بودند روسیه و اوکراین توافق کردند میلیون‌ها تُن غلات از طریق دریای سیاه صادر شود و سازوکار ایجاد امنیت بندرها و کشتی‌ها در مسیر صادرات نیز مشخص شده است. دو مرکز کنترل-یکی در شهر استانبول ترکیه و دیگری در دریای سیاه- ورود و خروج کشتی‌ها از بندرها از جمله بند «اودِسا»، را بررسی کنند.

به گفته این منابع آگاه روسیه همچنین متعهد شده به کشتی‌های باری حامل گندم، ذرت، و دیگر محصولات شلیک نکند؛ این کشتی‌ها از پنج ماه پیش و از آغاز عملیات نظامی روسیه، در سواحل اوکراین متوقف شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0