کد خبر : 672
تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1400

۵ کاندیدای ریاست جمهوری در لیست تحریم‌های آمریکا و اروپا

۵ کاندیدای ریاست جمهوری در لیست تحریم‌های آمریکا و اروپا

نیک نیوز: ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا در سال های گذشته تعدادی از مسئولان کشور را تحریم کرده اند؛ حال این مسئولان نامزد کرسی ریاست جمهوری هستند. سوال برای کنشگران سیاسی این است که با وجود تحریم های ایالات متحده و برخی از کشورهای اروپایی اگر هر کدام از این ۵ نفر به مقام  ریاست جمهوری برسند؛ چگونه خواهند توانست با وجود تحریم های حقوق بشری به فعالیت دیپلماتیک بپردازند؟ 

سید ابراهیم رئیسی اولین کاندیدا در لیست تحریمی

سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه که از شانس بالایی برای  تصاحب کرسی ریاست جمهوری برخوردار است. این مقام مسئول توسط اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم شده است. آنچه از سوی تحریم کنندگان مطرح شده مسائل ۱۳۶۷ و حوادث سال ۱۳۹۸ است که به اعتراضات بنزینی معروف شد.


سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان

 حسین دهقان مشاور  رهبری انقلاب در حوزه صنایع دفاعی به همراه ۹ نفر دیگر در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۹۸ در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفتند.

 

ابوالحسن فیروزآبادی

 در ۹ خرداد ۱۳۹۷، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ابوالحسن فیروزآبادی را به علت نقض حقوق بشر از طریق مشارکت در سانسور اینترنت، مورد تحریم قرار داد. بر پایه این تحریم از ورود ابوالحسن فیروزآبادی به ایالات متحده آمریکا جلوگیری و دارایی‌های وی نیز در این کشور توقیف می‌شود.

هم‌چنین شهروندان ایالات متحده، حق انجام هرگونه معامله‌ای را با وی نخواهند داشت. 

 

فریدون عباسی

 در ۲۴ آذر ۱۳۹۱، آمریکا تحریم های اعمال شده علیه  کشورمان را با افزودن نام پنج فرد و هفت شرکت مرتبط با برنامه هسته ای گسترش داد. این موسسه ها و افراد به خاطر ارائه کالا، فناوری و خدماتی که برای غنی سازی اورانیوم یا احداث نیروگاه آب سنگین تحقیقاتی، تحریم شده اند. یکی از افراد تحریم شده، فریدون عباسی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی است. یک مقام آمریکایی آن زمان گفت: علت تحریم شدن آقای عباسی، نقش او در افزایش فعالیت های مربوط به استخراج اورانیوم و تولید کیک زرد است.

البته این نخستین بار نبود که آمریکا فریدون عباسی را تحریم می کند. او به وسیله اتحادیه اروپا نیز تحریم شده است. نام این نامزد انتخابات در فهرست افراد تحریم شده به وسیله قطعنامه 1747 شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز به چشم می خورد. این قطعنامه در سال 2007 تصویب شد.

 

عزت الله ضرغامی

 وزارت خزانه‌داری آمریکا در زمان ریاست ضرغامی بر رسانه ملی، اعلام کرد وی را  تحریم‌ کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0