کد خبر : 5369
تاریخ انتشار : 03 شهریور 1402

۸ خودرو جدید سایپا در راه بازار

۸ خودرو جدید سایپا در راه بازار

نیک نیوز: در سال جاری حداقل ۸ محصول جدید سایپا به بازار معرفی می‌شوند. مدیرعامل این شرکت همچنین از ورود بعضی زیرمجموعه‌های سایپا به حوزه واردات و مونتاژ خودروهای خارجی خبر داد.

شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT، شاهین پلاس، اطلس، سهند و کادیلا (محصولات زیرمجموعه پارس‌خودرو)، سیلک، پاژ و ون هامون (محصول زیرمجموعه زامیاد) ۸ محصول جدید سایپا هستند که در سال جاری در دسترس خریداران قرار می‌گیرند. خودروی کادیلا یا همان ساندروی ایرانی به‌تازگی در حضور وزیر صمت رونمایی شده، ولی هنوز به فاز تولید انبوه نرسیده است.

عرضه شاهین اتوماتیک CVT به بازار برای خردادماه برنامه‌ریزی شده، اما شاهین پلاس و اطلس در تیرماه امسال وارد فاز تولید می‌شوند. شاهین پلاس نسخه ارتقایافته سواری شاهین بوده که از امکانات بیشتری برخوردار است. این ماشین به موتور ۱.۶ لیتری ME۱۶ مجهز بوده که می‌تواند ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. سیستم انتقال قدرت در شاهین پلاس شامل گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تولید شرکت DAE می‌شود.

از طرف دیگر، سهند و کادیلا محصولی از زیرمجموعه پارس‌خودرو هستند که مطمئنا نظر خریداران را به خود جلب می‌کنند. سدان سهند که احتمالاً در مردادماه به بازار می‌آید، براساس پلتفرم X۲۰۰ ساخته شده است. ولی کادیلا یا همان تندر ۹۰ ایرانیزه‌شده مبتنی بر پلتفرم L۹۰ بوده و پیشرانه آن نسخه بهبودیافته K۴M است.

اطلس نیز یکی دیگر از ۸ محصول جدید سایپا محسوب می‌شود که قرار است در ۴ مدل مختلف در دسترس مشتریان قرار گیرد. این ماشین نیز براساس پلتفرم X۲۰۰ ساخته شده است و به‌طور خاص مدل E‌ تیپ ۲ آن شامل مجموعه کاملی از امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی می‌شود. این ماشین از پیشرانه ۱.۵ لیتری استفاده می‌کند که قدرت و گشتاور آن به‌ترتیب به ۹۰ اسب‌بخار و ۱۳۷ نیوتن‌متر می‌رسد. این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی و یا گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.

گروه خودروسازی سایپا از آغاز ثبت نام شاهین بدون قرعه کشی خبر داد.

گروه خودروسازی سایپا طی اطلاعیه‌ای از آغاز تکمیل مراحل ثبت نام شاهین 1402 خبر داد. در ادامه شرایط شرکت در پیش فروش سایپا آورده شده است.

این دوره از ثبت نام سایپا مربوط به پیش فروش شاهین است. قیمت شاهین عرضه شده ۲۱۲ میلیون تومان است که البته این رقم به عنوان پیش پرداخت باید واریز شود و مابقی مبلغ هنگام تحویل یعنی خرداد و شهریور ۱۴۰۲ طبق قیمت روز کارخانه سایپا محاسبه می‌شود و سپس فراخوان واریز وجه دوباره صادر خواهد شد.

متقاضیان عادی برای ثبت نام بدون قرعه کشی شاهین 1402 می‌توانند به منظور واریز وجه از طریق سایت فروش فوق العاده سایپا به نشانی saipa.iranecar.com اقدام کنند.

طبق اطلاعیه جدید پیش فروش سایپا، ثبت نام شاهین بدون قرعه کشی از روز دوشنبه آغاز شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

چه کسانی نمی‌توانند در دور جدید ثبت نام شاهین بدون قرعه کشی شرکت کنند؟

۱ – محدودیت کد ملی برای ثبت نام ها اعمال خواهد شد (هر کد ملی صرفاً مجاز به ثبت نام یک دستگاه خودرو است.)

۲ – حداقل سن متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال و ملزم به ارائه گواهینامه خودرو حداقل پایه سوم است.

۳ – امکان ثبت نام برای متقاضیان دارای پلاک فعال انتظامی (نصب بر روی خودرو) میسر نیست.

۴ – امکان صلح (خرید انصرافی) و انتقال خودرو بصورت وکالتی وجود ندارد.

۵ – ثبت نام برا مشتریان حقوقی میسر نیست.

۶- متقاضی طی ۴۸ ماه گذشته نزد شرکت های سایپا و ایران خودرو و طی ۲۴ ماه گذشته از سایر خودروسازان ثبت نام و صدور فاکتور خودرو نداشته باشد.

متقاضیان عادی شرکت‌کننده در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، برای خودروی شاهین که نوبت دریافت تابستان ۱۴۰۳  را دریافت کرده و روز دوشنبه (۳۰ مردادماه) پیامک واریز دریافت کرده‌اند، می‌توانند به منظور واریز وجه صرفاً از طریق سایت فروش اینترنتی سایپا برای تکمیل مراحل ثبت نام شاهین اقدام کنند.

پاژ با پیشرانه ۳ سیلندر ۱۰۴۸ سی سی و قدرت ۷۰ اسب بخار و گیربکس ۵ سرعته دستی معرفی و عرضه خواهد شد.

این خودرو به گفته مدیران شرکت، دارای مزایایی چون مصرف سوخت کم و ارزان تر بودن به نسبت کویک و ساینا و ابعاد کوچک و رانندگی راحت شهری است.

گروه خودروسازی سایپا قصد دارد محصول جدید خود را با نام پاژ به بازار ایران عرضه کند. پاژ در ردیف خودروهای هاچ بک اقتصادی قرار می‌گیرد و سایپا آن را طبق پلتفرم رنو کویید توسعه داده است. این خودرو از لحاظ ابعاد مشابه سایپا ۱۱۱ بوده و در قالب یک هاچ بک شهری اقتصادی در زمستان ۱۴۰۲ به تولید انبوه خواهد رسید.

طول سایپا پاژ به ۳۸۰۰ میلی‌متر، عرض آن به ۱۵۹۰ میلی‌متر، ارتفاع آن به ۱۴۹۰ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به ۲۴۳۰ میلی‌متر می‌رسد. گفتنی است پاژ نام زادگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر حماسه‌سرای ایرانی بوده و این روستا در ۱۵ کیلومتری شمال شهر مشهد واقع شده است.

پاژ به یک موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپ تنفس طبیعی مجهز خواهد بود که می‌تواند قدرتی برابر با ۷۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و برای این هاچ بک سبک‌وزن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۵ لیتری را به‌همراه دارد.

پاژ به‌عنوان یک خودرو اقتصادی طبق استانداردهای 85گانه به تولید خواهد رسید و از امکاناتی چون جلوآمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، 2 ایربگ ایمنی، سنسور فشار باد تایرها و سیستم ترمزهای ABS، EBD، BA بهره می‌برد.

شرکت سایپا قصد دارد پاژ را در قالب یک خودرو اقتصادی به بازار عرضه کند. در همین راستا شنیده‌ها حاکی از آن است که این خودرو با قیمتی کمتر از کوییک و ساینا اس به بازار عرضه خواهد شد.

یکی از خودروهای جدید سایپا که نمونه آن در محوطه هتل المپیک به نمایش درآمده، سهند است که به نوعی نسخه جدید و ارتقاء یافته ساینا محسوب می‌شود.

همانطور که از اسلاید فوق معلوم است، شرکت سایپا برنامه دارد تا از اواخر مهرماه سال آینده، سهند را وارد بازار کند. همچنین بهتر است بدانید که متولی تولید خودرو سهند، پارس خودرو خواهد بود. به همین دلیل، در نمونه‌های اولیه که به نمایش گذاشته شده، سهند مزین به لوگو پارس خودرو شده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0