کد خبر : 4199
تاریخ انتشار : 12 تیر 1401

آب گرم خانوار‌ها جیره بندی می‌شود

آب گرم خانوار‌ها جیره بندی می‌شود

نیک نیوز: روزنامه آلمانی «ولت‌ام سونتاگ»  روز شنبه به نقل از «ینس کرستان» سناتور محیط زیست از هامبورگ نوشت: در صورت تشدید  بحران کمبود گاز ، شهروندان فقط ساعات مشخصی از شبانه‌روز خواهند توانست از آب گرم استفاده کنند.

به گزارش رویترز، او گفت: کاهش حداکثر دمای  اتاق در شبکه گرمایش منطقه، از دیگر برنامه‌ها برای کاهش مصرف گاز در هامبورگ خواهد بود.

این سناتور آلمانی به نبود امکان فنی تفکیک استفاده صنایع از گاز و استفاده خانوار‌ها و بیمارستان‌ها از این منبع انرژی، گفت: امکان ساخت یک پایانه موقت واردات گاز مایع در هامبورگ در دست بررسی است، اما حتی در صورت امکان‌پذیری انجام آن، در بهترین شرایط، تا اواسط سال آینده راه‌اندازی نخواهد شد.

به دنبال کاهش صادرات گاز روسیه به  آلمان در ماه گذشته میلادی، این کشور برنامه‌های اضطراری کاهش مصرف انرژی را شروع کرده و از شهروندان آلمانی خواسته شده تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. بر اساس این طرح، بیمارستان‌ها و منازل در اولویت تامین گاز خواهند بود.

دو پایانه موقت واردات گاز مایع آلمان در شهر‌های ویلهلمز هافن و برونزبوتل، طبق برنامه اعلامی باید تا پایان سال عملیاتی شوند.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان تلاش برای قطع واردات نفت و گاز از روسیه را زمان بر عنوان کرد و درباره بحران انرژی در این کشور هشدار داد.

روابط غرب و کرملین بعد از شروع عملیات ویژه در اوکراین به تیرگی گرایید. اگرچه غرب تلاش کرده در حمایت از اوکراین مسکو را با تحریم به زانو در آورد، اما وابستگی شدید برخی کشور‌ها از جمله آلمان به گاز و نفت وارداتی، مانع از تحقق اهداف تحریم‌ها شده و برعکس اقتصاد‌های غربی را با تورم و کمبود مواجه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0