کد خبر : 2775
تاریخ انتشار : 08 آبان 1400

آخرین جزییات از طرح آزادسازی واردات خودرو

آخرین جزییات از طرح آزادسازی واردات خودرو

نیک نیوز : نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: وزیر صمت در ابتدا نسبت به طرح آزاد سازی واردات خودرو ابراز مخالفت کرده بود. اما بعد از بحث و تبادل نظر با نمایندگان عضو کمیسیون و شنیدن استدلال های آنان، موافقت خود را با این طرح اعلام کرد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در مورد آخرین وضعیت طرح واردات خودرو اظهار کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صمت برای بررسی ماده ۴ مبنی بر واردات خودرو، آقای وزیر گفتند که با آزادسازی واردات خودرو موافق هستند اما نیاز به فرصتی دارند که بتوانند زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنند. در نهایت کمیسیون، کمیته صنعت را مامور کرد تا ابهاماتی که شورای نگهبان مطرح کرده است را اصلاح کند.

وی افزود: نظر آقای وزیر این بود که فرصتی نیاز دارند که تولید را افزایش داده و زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنند ولی با آزادسازی واردات خودرو از سال آینده موافق بودند. بیشتر نگران مسائل ارزی بودند که ممکن است با اجرای این مصوبه ارز از کف بازار جمع شود و بازار ارز دچار تلاطم شود. اعضای کمیسیون مصر هستند که این طرح برای تنظیم بازار است و عملا آزادسازی واردات خودرو نیست بلکه برای رفع بخشی که کمبود داریم ،ممکن است ۵۰ تا ۷۰ هزار دستگاه باشد، تا بازار تنظیم شود.

ایشان در ادامه گفت: در مورد پیشنهاد وزیر صمت رای‌گیری نشد، فعلا ماموریت بررسی ابهامات به کمیته صنعت داده شده و بعد از ارائه پیشنهاد این کمیته به کمیسیون در مورد ابهامات مطرح شده از طرف شورای نگهبان، در این مورد تصمیم‌گیری خواهد شد. این هفته قطعا این پیشنهاد آماده نمی‌شود، هفته بعد نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه هستند. بنابراین احتمالا دو هفته بعد پیشنهاد کمیته صنعت در این رابطه به کمیسیون صنایع ارائه خواهد شد. از آنجا که طرح از طرف شورای نگهبان اعاده شده، پس از تحویل رفع ابهامات به هیئت رییسه، بر مبنای اساسنامه داخلی صحن باید این طرح را در اولویت قرار دهد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0