کد خبر : 5361
تاریخ انتشار : 01 شهریور 1402

آمادگی ایران برای صادرات محصولات کشاورزی به مالزی

آمادگی ایران برای صادرات محصولات کشاورزی به مالزی

نیک نیوز: محمدعلی نیکبخت در ملاقات با زمبری عبدالقادر، وزیر خارجه مالزی گفت: مالزی از کشورهای مهم آسیا و جهان اسلام است و در سیاست راهبردی ایران به عنوان بازیگر اصلی منطقه غرب آسیا، نقش مهمی ایفا می‌کند.

وزیر جهادکشاورزی تبادل هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور در حوزه‌های اقتصادی و کشاورزی را تعیین کننده ارزیابی کرد و افزود: رهبران دو کشور و رییس‌جمهور اسلامی ایران، تصمیم کشورمان برای همکاری با کشورهای آسیایی و مالزی را جدی دانسته و سهم قابل ملاحظه‌ای در رابطه با مسایل اقتصادی و کشاورزی قایل است.

نیکبخت در این دیدار به خودکفایی ۹۰ درصدی امنیت غذایی ایران اشاره و تصریح کرد: ایران، سال‌های اخیر توانسته است در تولید کالاهای اساسی و محصولات مهم غذایی به پیشرفت مناسبی دست یابد و تلاش دارد ضمن تبادل تجربیات و دانش فنی با کشورهای دوست و استفاده متقابل از ظرفیت دانشمندان و نخبگان کشاورزی طرف‌ها از جمله مالزی، بر دستاوردهای خود بیافزاید.

وی گفت: سه استان جنوبی؛ هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان از نظر اقلیم، قابلیت تولید محصولات استوایی مانند موز، انبه و سایر میوه‌های گرمسیری را دارد که می‌توان بر اساس تفاهمات قبلی با کشور مالزی برای ایجاد ایستگاه مشترک تحقیقاتی تولید میوه‌های گرمسیری در ایران، همکاری‌های علمی و اجرایی برای توسعه کمی و کیفی از جانب هر دو طرف انجام گیرد.

نیکبخت با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی تجارت ایران و مالزی از سال ۲۰۲۲ به بعد اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی صورت گرفته، می‌توانیم با تامین بخشی از نیازهای یکدیگر سطح تجارت دو کشور را توسعه بخشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0