کد خبر : 3117
تاریخ انتشار : 22 آذر 1400

از سر گرفتن صادرات فلفل رنگی تحت شرایط خاص

از سر گرفتن صادرات فلفل رنگی تحت شرایط خاص

نیک نیوز : رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: به فلفل کاران اطمینان می دهیم که مشکل آن ها تا یکی دو روز آینده حل می شود.

به نقل از هایتاجر، رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در خصوص برگشت خوردن فلفل های ایرانی از روسیه گفت: مقامات جمهوری اسلامی ایران و روسیه به شدت در حال دنبال کردن موضوع هستند و ایران نیز مکاتباتی با روسیه داشت تا این موضوع حل و فصل شود.

او گفت: به فلفل کاران اطمینان می دهم که مشکل آنها تا یکی دو روز آینده برطرف و صادرات این محصول عملیاتی خواهد شد. رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: صادرکنندگان با تولید و صادر کردن محصولات سالم با سایز بندی های مشخص، اطمینان بخشی را در بازارهای هدف صادراتی باید ایجاد کنند.

ایشان بر ضرورت فعال سازی دیپلماسی اقتصادی نیز تاکید کرد و گفت: به وزارت خارجه پیشنهاد داده شده است در سفارت خانه های کشورمان تعدادی کارشناس در حوزه صادرات، تجارت و واردات بکار گرفته شوند تا همه ظرفیت ها برای ارزآوری محصولات و برطرف کردن دغدغه کشاورزان پای کار بیایند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  گفت: کشور ایران اگرچه به دلیل تنوع اقلیمی، محصولات فراوان سردسیری ، گرمسیری و معتدل تولید می کند اما صادرات محصولات کشاورزی یکی از مشکلات و استاندارد سازی در حوزه صادرات یکی از اولویت های مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت: در طرح امنیت غذایی سازو کارهای خوبی در مجلس طراحی شده است و مشکل صادرات محصولات کشاورزی در آینده ای نزدیک حل خواهد شد.

ایشان حذف بوروکراسی اداری را یکی از اولویت ها برای بهبود صادرات اعلام کرد و گفت: بوروکراسی اداری مشکلاتی در روند صادرات ایجاد کرده است و دولت برنامه هایی که برای سهل الوصول کردن مسیر صادرات است را در قالب قانون باید اجرایی کند چون دولت مکلف به اجرای این قانون شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از صادرکنندگان مشکل نقدینگی دارند که این مشکل نیز در حال برطرف شدن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0