کد خبر : 5745
تاریخ انتشار : 03 بهمن 1402

اسامی تایید صلاحیت شدگان مجلس ۱۴۰۲

اسامی تایید صلاحیت شدگان مجلس ۱۴۰۲

نيك نيوز: فضای سیاسی کشور این روزها متمرکز بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است و در چند هفته اخیر هم شاهد روند تایید صلاحیت نامزدهای حضور در بهارستان بوده ایم. روندی که به مذاق برخی خوش آمد و به مذاق برخی هم نه. تایید یا رد صلاحیت نامزدهایی که برای شرکت در انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند توسط شورای نگبهان مدتی است که در حال انجام است و فهرست اسامی نامزدهای تایید شده هم طبق اعلام هادی طحان نظیف، سخنگوی این شورا در اختیار وزارت کشور قرار گرفته و می‌گیرد.

به تازگی هم فهرستی از اسامی تایید شده نامزدها توسط شورای نگهبان توسط خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) منتشر شده است که شامل اسامی ۱۰۱۴ نفر است. فهرستی که نکته جالب توجه آن حضور فردی به نام محمدحسین چمران بود.

جالب اینجاست که نام پدر این نامزد مهدی است و از آنجا که مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران هم فرزندی به نام محمدحسین دارد، این که این نامزد پسر رییس شورای شهر باشد بسیار متحمل است.

در این بین برخی از نامزدهای شرکت در انتخابات هم به دلیل رد صلاحیت یا عدم احراز آن اعتراض داشتند که به گفته رییس ستاد انتخابات تهران، ۹۷ نفر از معترضان در تهران تایید صلاحیت شدند.

سید عباس جوهری با اشاره به روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در این باره به مهر گفت: شورای نگهبان ۳۰ روز فرصت داشت، تا به اعتراضات نامزدهایی که عدم احراز صلاحیت و یا رد صلاحیت شده بودند، رسیدگی کند. در مرحله اول و طبق اعلام شورای نگهبان ۹۷ نفر از نامزدهایی که عدم تأیید و یاد عدم احراز دریافت کرده بودند، تأیید صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران اضافه کرد: در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ۸۲ نفر تأیید صلاحیت شدند، حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد هفت نفر، حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک چهار نفر، حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه سه نفر و در حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان یک نفر تأیید صلاحیت دریافت کرد.

وی گفت: شورای نگهبان تا ۱۹ بهمن ماه فرصت به رسیدگی به اعتراضات نامزدهای انتخاباتی دارد و ۲۰ بهمن ماه مجدداً نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها اعلام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0