کد خبر : 3522
تاریخ انتشار : 08 اسفند 1400

استانداردسازی تولید، لازمه رونق صادرات در صنعت زنبورداری

استانداردسازی تولید، لازمه رونق صادرات در صنعت زنبورداری

نیک نیوز : سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در دیدار اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی زنبورداران، به لزوم استانداردسازی محصول و تقویت ارتباط تشکل ها با تولیدکنندگان برای توسعه صنعت زنبورداری، رونق صادرات و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تولید محصولات این حوزه تأکید کرد.

به گزارش هایتاجر، اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی زنبورداران، با حضور در دفتر ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در نشستی صمیمانه با حضور معاون بهبود تولیدات دامی و مدیر امور طیور و زنبور عسل، با سرپرست سازمان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی زنبورداران ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت، به بیان مشکلات پیش رو و برنامه های تعاونی برای توسعه صنعت زنبورداری در استان پرداختند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه تشکل ها نقش مهمی در تحقق اهداف بخش کشاورزی استان دارند؛ افزود: بخش مهمی از برنامه‌ها و اولویت های کاری سازمان جهاد کشاورزی، نیز با محوریت تشکل‌های بخش کشاورزی استان و مشارکت و همراهی ایشان میسر می شود.

وی با اشاره به تأثیر زنبورعسل در افزایش بهره‌وری تولید محصولات کشاورزی و حفظ محیط زیست، به جایگاه استان البرز در تولید عسل و فرآورده های جانبی زنبور عسل از جمله ژل رویال، موم و بره موم اشاره کرد و افزود: رعایت اصول و استانداردسازی تولید، لازمه رشد و توسعه صادرات عسل در استان است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، ضمن اعلام آمادگی در خصوص حمایت های لازم برای اقتصادی کردن تولید در صنعت زنبورداری به استاندارسازی محصول، تقویت ارتباط تشکل ها با تولیدکنندگان، بهره گیری از ظرفیت های استان، برای توسعه صنعت زنبورداری، رونق صادرات و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تولید محصولات این حوزه تأکید کرد.

توسعه کارگاه های بسته بندی، افزایش کمی و کیفی عسل و محصولات جانبی زنبور عسل، پیگیری تأمین نهاده های مورد نیاز از جمله شکر و دارو؛ آموزش و توانمندسازی زنبورداران، فقدان صنایع تبدیلی و مسائل و محدودیت های موجود در خصوص تولید فراورده های جانبی زنبور عسل و فراوری آن مواردی بود که در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت. 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0