کد خبر : 5435
تاریخ انتشار : 19 مهر 1402

استاندارد‌های پسته و خرما تجدید نظر می‌شود

استاندارد‌های پسته و خرما تجدید نظر می‌شود

نیک نیوز: مسلم بسیج، مدیر کل استاندارد استان کرمان در در پاسخ پیگیری خبرنگار استان‌ها نسبت به آخرین اقدامات انجام شده برای تسهیل در صادرات محصولات کشاورزی با توجه به مشکلات ایجاد شده برای صادرات محصولات مهم و ارزآور پسته و خرما و گلایه مندی‌های تجار و بازرگانان در این خصوص، گفت: استاندارد‌های پسته و خرما تجدید نظر می‌شوند.

او افزود: در خصوص استاندارد خرما، فرآیند تجدید نظر در حال انجام است و این موضوع به استان کرمان محول شده است.

وی اظهار داشت: همچنین با توجه به ضرورت‌ها و مسائل مطرح شده از سوی تجار، فعالان اقتصادی و نمایندگان مجلس، در خواست تجدید نظر در موضوع استاندارد پسته نیز به سازمان ملی استاندارد داده شده و فرآیند آن در حال پیگیری است.

او با اشاره مباحث مطرح شده در استاندارد‌های خرما و پسته، گفت: استانداردها، وحی منزل نیستند و می‌توان با توجه به ضرورت‌ها، آن‌ها را اصلاح و در آن‌ها تجدید نظر کرد.

بسیج با اشاره به اینکه استاندارد‌ها سند ملی هستند، ابراز امیدواری کرد تا ٢ یا ٣ ماه آینده، تجدید نظر در استاندارد‌های خرما و پسته، نهایی شود.

او رعایت استاندارد‌های مصوب را لازم الاجرا دانست و گفت: سازمان استاندارد، مجری قانون است.

وی بیان کرد: اجرای طرح کریدور سبز که طی سال‌های قبل از سوی بخش خصوص برای صادرات پسته در کشور و کرمان اجرا می‌شده است، طی سال‌های اخیر متوقف شده است.

مدیر کل استاندارد استان کرمان با بیان اینکه، هم اکنون ٨٠٠ پروانه استاندارد در استان کرمان فعال است، گفت: تا کنون ١٨ پرونده محصولات حلال صادر شده و در مجوع ٦٨ پرونده محصولات حلال در دست اقدام است.

بسیج عنوان کرد: ٢٧ آزمایشگاه همکار با این اداره کل همکاری فنی دارند.

او به مشکل نیروی انسانی در این اداره کل اشاره کرد و افزود: از ٨٠ پست سازمانی مصوب، متاسفانه ٢٦ پست ادارای خالی است.

مدیر کل استاندارد استان کرمان، گفت: از ٢٥ شهرستان استان کرمان، فقط ٤ شهرستان جیرفت، رفسنجان، سیرجان و بم دارای اداره استاندارد می‌باشند.

او مردمی سازی موضوع استاندارد را از جمله اهداف این نهاد ذکر کرد و افزود: تا کنون ١ هزار و ٨٩٦ مورد پیگیری حقوقی از قبیل صدور اخطار، تذکر و اعلام جرم و پلمپ انجام شده است.

وی با اشاره به نقش رسانه در ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه گفت: طی هفته استاندارد، برنامه‌های متنوعی در سطح استان اجرا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0