کد خبر : 1533
تاریخ انتشار : 13 تیر 1400

استقبال ریاض از مذاکره با تهران

استقبال ریاض از مذاکره با تهران

نیک نیوز: «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی سخنان جدیدی را پیرامون گفت‌وگو با ایران مطرح کرد.

وی گفت: ریاض از گفت‌وگو با ایران استقبال می‌کند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه سعودی در عین حال ضمن نادیده گرفتن اقدامات ثبات زدای کشورش در منطقه مدعی شد: از گفت‌وگو با ایران استقبال می‌کنیم اما تهران هم باید پایبندی خود به تضمین امنیت و ثبات در منطقه را اثبات کند!

این مقام سعودی گفت‌وگوهای اخیر میان عربستان و جمهوری اسلامی ایران را مثبت توصیف کرد و گفت: امیدوارم این گفت‌وگوها به پشت سر گذاشتن مراحل گذشته منجر شود.

فیصل بن فرحان بار دیگر به اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و مدعی شد: ایران از شبه نظامیان و بازیگران غیر دولتی در منطقه حمایت می‌کند. این اظهارنظر در حالی مطرح شد که عربستان سعودی طی قریب به ۱۰ سال گذشته نقش بسزایی در تقویت گروه‌های تروریستی در منطقه داشته است.

وزیر خارجه سعودی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار آغاز مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی شد. وی بدون اشاره به روابط رسمی کشورش با رژیم صهیونیستی مدعی شد: تا زمانی که فلسطینیان به یک کشور با پایتختی قدس دست نیابند، تل آویو را به رسمیت نخواهیم شناخت! این سخنان عجیب فیصل بن فرحان درحالی مطرح می‌شود که عربستان سعودی در حال حاضر دارای بیشترین مناسبات با رژیم صهیونیستی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0