کد خبر : 2710
تاریخ انتشار : 27 مهر 1400

استمرار حاشیه‌های لاریجانی

استمرار حاشیه‌های لاریجانی

نیک نیوز:  علی لاریجانی باز هم حاشیه‌ساز شده است. ماجرای خبرسازی او در یکی دو روز اخیر از اینجا آغاز شد که در جلسه نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان، طحات نظیف درباره برداشتن مهر محرمانه‌ها از ردصلاحیت‌ها گفت: «اصلاح قانون از شورای نگهبان شروع نمی‌شود و ما در انتهای این زنجیره قرار دادیم. ما بارها عرض کردیم برای تمام کسانی که به عرصه انتخابات وارد می‌شوند احترام قائل هستیم و حیثیت آنها برایمان مهم است و نسبت به انتشار عمومی دلایل رد صلاحیت‌ها با منع قانونی روبه‌رو هستیم و از نظر دستگاه‌هایی که گزارش دریافت می‌کنیم نیز این گزارشات محرمانه است».

پس از این سخنان بود که روز گذشته علی لاریجانی در نامه‌ای خطاب به او نوشت: «برادر گرامی جناب آقای طحان‌نظیف، با سلام. جنابعالی، در مصاحبه اخیر، درباره اعلام عمومی دلایل عدم‌احراز صلاحیت نامزدها فرمودید چنین کاری شرعا و قانونا ممکن نیست، زیرا به حیثیت افراد که امری محترم است، لطمه وارد می‌کند. این سخن به‌طورکلی درست است اما درباره افرادی نظیر حقیر که خود درخواست علنی‌کردن آن‌ را دارم، وجاهت ندارد و مسئولیت آن بر عهده شورای نگهبان نیست. ضمنا این‌گونه بیانات شما ابهام‌های دیگری نیز ایجاد می‌کند و شفاف‌‌کردن موضوع را بیش‌ازپیش ضروری می‌سازد. این مطلب درباره نهادها و دستگاه‌هایی که در این تصمیم شورا مشارکت داشته‌اند نیز صادق است. جنابعالی جوان تحصیل‌کرده و متدینی هستید. از ابتدای خدمت در نظام اسلامی، مراقب باشید در بیان و عمل خود به کسی ظلم نکنید، حتی به‌نحو ایهام».

علی لاریجانی پیش از این نیز درخواست علنی‌شدن دلایل ردصلاحیتش را عنوان کرده بود که شورای نگهبان گفته بود دلایل به خودش ارائه شده است و لاریجانی هم در پاسخ گفت که این دلایل با عنوان محرمانه همراه است و نمی‌توانم منتشرش کنیم: «سخنگوی محترم آن شورا اعلام فرمودند دلایل عدم احراز این‌جانب را اعلام نموده‌اید. متأسفانه نامه‌ای که اخیرا برای این‌جانب ارسال فرمودید با مهر محرمانه است که از طریق این‌جانب به‌دلیل محرمانگی قانونا قابل انتشار نیست؛ مرحمت فرمایید مهر محرمانه نامه را حذف نمایید تا بتوانم نامه شورا را برای اطلاع عموم علنی نمایم. بنده خدا؛ علی لاریجانی».

حاشیه‌های لاریجانی بر سر ردصلاحیتش محدود به رفتارهای خود او نیز نمی‌شود؛ بلکه برادرش هم در دو مقطع حاشیه‌ساز شد. صادق آملی لاریجانی آملی‌لاریجانی بعد از ردصلاحیت علی لاریجانی به تندی علیه شورای نگهبان انتقاد کرد و اخیرا نیز از این شورا استعفا داد. از طرفی آملی لاریجانی در مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی هم دیده نشد و حتی او اعتبارنامه رئیسی را هم به عنوان یکی از اعضای شورای نگهبان امضاء نکرد که البته طحان نظریف توضیح داد این موضوع ایرادی قانونی در فرایند ریاست‌جمهوری رئیسی ایجاد نمی‌کند.

لاریجانی حالا از سِمت پیگیری موضوع تفاهم‌نامه ایران و چین هم استعفا داده است تا در این ایام این موضوع نیز نام او را بازهم بر سر زبان‌ها بیندازد که البته گفته می‌شود او از مسئولیتش کناره‌گیری کرده است تا دولت بتواند هماهنگ‌تر در ارتباط با چنی عمل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0