کد خبر : 2591
تاریخ انتشار : 12 مهر 1400

اعلام آمادگی کشتیرانی دریای خزر برای صادرات محصولات گلخانه‌ای

اعلام آمادگی کشتیرانی دریای خزر برای صادرات محصولات گلخانه‌ای

نیک نیوز : مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با اشاره به اینکه تمامی 23 فروند کشتی کشتیرانی دریای خزر برای حمل کانتینری از معمولی و یخچالی به روزرسانی شده‌اند، گفت: اگر حتی تمام ظرفیت این شناور‌ها پُر بشود آمادگی آن را داریم که با اجاره شناور رو- رو ظرفیت خدمات خود را به سرعت افزایش دهیم.

وی بیان کرد: به صاحبان کالا اطمینان می‌دهیم کشتیرانی دریای خزر با قدرت پای کار صادرات و واردات ایستاده است و اجازه نمی‌دهد هیچ بحرانی خللی در این امر در منطقه دریای خزر وارد کند. در زمینه توسعه حمل و نقل کانتینری در بنادر شمال کشور، افزود: در جهت استقرار کانتینر در بنادر شمالی به ویژه بنادر انزلی، امیراباد و آستارا، با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، ترمینال‌های کانتینری با قابلیت میزبانی کانتینر‌های یخچالی ایجاد شده است که هم اکنون در حال ارائه خدمات به صاحبان کالا است، در بنادر نوشهر، کاسپین و فریدونکنار نیز امکانات یاد شده نصب شده‌اند.

همچنین با تاکید بر اینکه برخی اقدامات غیرسازنده همسایگان خللی در حمل و نقل کالای ایرانی در منطقه دریای خزر ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: ماهیت وجودی کشتیرانی دریای خزر این است که هیچگونه محدودیتی اقتصاد کشور و صاحبان کالا را با چالش مواجه نکند به همین علت کارکنان و شناور‌های کشتیرانی دریای خزر با تمام ظرفیت و به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند تا کوچکترین حجم کالای صادراتی و وارداتی ایرانی بر زمین نماند.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر توسعه زیرساخت‌های کانتینری در بنادر را محدود به بنادر ایرانی حاشیۀ خزر ندانست و خاطر نشان کرد: با مذاکرات صورت گرفته و در جهت ارائه خدمات مناسب به صاحبان ایرانی کالا، بنادر آکتائو قزاقستان و آستاراخان روسیه نیز به زیرساخت لازم جهت تخلیه و بارگیری کانتینر‌های معمولی و یخچالی مجهز شده‌اند.

وی ایجاد خطوط منظم کانتینری از سال گذشته در دریای خزر از سوی کشتیرانی دریای خزر را اقدامی راهبردی در جهت حفظ منافع ملی دانست و افزود: با تمهیدات صورت گرفته کالا با سرعت و کیفیت و ایمنی بالا به مقاصد می‌رسند همچنین با ایجاد امکانات لازم در بندر آکتائو قزاقستان  و آستارا‌خان روسیه هم اکنون حمل و نقل ترکیبی در این بنادر برای صدور و ورود هر گونه کالا به/از منطقه اورآسیا در اختیار صاحبان ایرانی کالا قرار دارد.

ایشان ادامه داد: با پشتیبانی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آمادگی آن را داریم که نیاز به حمل کانتینری را در بالاترین ظرفیت ممکن پاسخگو باشیم در عین حال با امکانات جدیدی که فراهم شده است صاحبان کالا می‌توانند از طریق ترمینال‌های خشک گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در برخی مراکز تجاری مانند مراغه در شمال غرب و تهران در مرکز و یا بنادر جنوبی کالای خود را از محل خود به مقاصد مختلف در دریای خزر بارگیری کنند.

وی با بیان اینکه در این زمینه از امکانات گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بهره بُردیم، تصریح کرد: در همین راستا بیش از سه هزار TEU کانتینر از بنادر جنوبی به بنادر شمال کشور منتقل و مستقر شد. همچنین با تاکید بر اینکه از سال پیش که با عدم ثبات در حمل و نقل از طریق مرز‌های جمهوری آذربایجان و ترکمنستان و برخی سخت‌گیری‌ها از سوی این دو کشور مواجه شدیم راه اندازی خطوط منظم کانتینری را در دستور کار قرار دادیم، افزود: راه اندازی خطوط کانتینری به شکل جدی از سوی کشتیرانی دریای خزر با به روزرسانی کشتی‌ها و فراهم سازی زیرساخت حمل کانتینر‌های معمولی و یخچالی در آن‌ها صورت گرفت.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با یادآوری اینکه کشتیرانی دریای خزر بزرگترین ناوگان کشتیرانی در منطقه دریای خزر است، افزود: بر اساس برنامه چشم انداز 1404 کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به دنبال جوان سازی و افزایش ظرفیت ناوگان هستیم و در همین راستا در کنار سفارش ساخت شناور‌های جدید، با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین تایید مؤسسات رده بندی به دنبال تعمیر اساسی شناور‌های سن بالا برای جوان سازی و در خدمت ماندن آن‌ها هستیم.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع عضویت کشورمان در پیمان شانگ‌های اشاره کرد و گفت: کشتیرانی دریای خزر این آمادگی را دارد که تعهدات حمل و نقلی کشور در قالب این پیمان را در دریای خزر به نحو احسن انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0