کد خبر : 5262
تاریخ انتشار : 06 خرداد 1402

افت ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس

افت ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس

نیک نیوز:  بورس اوراق بهادار تهران امروز تحت تأثیر عرضه اولیه یک شرکت غذایی در فرابورس ایران قرار گرفت و شاخص‌ها منفی شدند به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۳۴ هزار و ۷۱۶ واحد به رقم ۲ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۲۵۱ واحد رسید.

همچنین شاخص هم‌وزن با کاهش ۱۲ هزار و ۹۰ واحد به رقم ۷۸۰ هزار و ۸۱۵ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش شرکت‌های بورسی است به بیش از ۸ میلیون و ۵۱۷ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۱.۸ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۸۳۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۹ هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند؛ شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۱.۴ درصد کاهش یافت، این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۱.۵ درصد عقب نشست. شاخص آزاد شناور ۱.۵ درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۱.۹ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۹۴ صدم درصد کاهش یافت.

امروز نماد هلدینگ معدنی خاورمیانه بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و نمادهای فولاد مبارکه، ملی‌مس، گل‌گهر، پالایش نفت اصفهان، توسعه معادن و فلزات و پالایش نفت بندرعباس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۴۵۱ واحد کاهش به رقم ۲۹ هزار و ۴۱ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۶۱۰ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۹۴ هزار میلیارد تومان شد.

معامله گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۶.۶ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۴۲۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای مالی سپهر صادرات، آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، ایران‌خودرو دیزل، فولاد هرمزگان و پالایش نفت لاوان به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

امروز عرضه اولیه شرکت آلیس با نماد آلیس یک در فرابورس انجام شد که این امر موجب کاهش شاخص بازار شد. به هر حال سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و امسال سازمان بورس تلاش دارد سرمایه‌گذاری غیرمستقیم یعنی سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌های بورسی را برای سرمایه‌گذاران خرد فرهنگسازی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0