کد خبر : 5060
تاریخ انتشار : 25 بهمن 1401

افتتاح ۵ ایستگاه مترو تا پایان سال جاری

افتتاح ۵ ایستگاه مترو تا پایان سال جاری

نیک نیوز: جلال بهرامی در حاشیه یکصد و سی‌امین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: وزارت کشور و شهرداری تهران تعهد تامین 2 هزار دستگاه اتوبوس را دارند. ما قدرالسهم 650 دستگاه را پرداخت کردیم و 180 دستگاه نیز تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه طبق طرح جامع 9 هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم که در حال حاضر تعداد اتوبوس‌ها با احتساب بخش خصوصی بیش از 2 هزار دستگاه است، گفت: 27 دستگاه اتوبوس روز گذشته بازسازی و برای 500 دستگاه قرارداد بازسازی منعقد شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: چند سال ورودی اتوبوس به ناوگان تضعیف شده بود و اگر هر سال 10 تا 15 دستگاه وارد می‌شد با این مشکل مواجه نمی‌شدیم. در حال حاضر نیاز ما به 7 هزار دستگاه است.

بهرامی با اشاره به امضای توافقنامه با تولیدکننده داخلی تصریح کرد: با گروه بهمن خودرو 2 هزار دستگاه و گروهی دیگر نیز 2 هزار دستگاه قرارداد منعقد شده و قرارداد یک هزار دستگاه نیز در هفته آینده منعقد خواهد شد. 2 هزار دستگاه را نیز وزارت کشور باید تحویل دهد. برنامه‌ریزی انجام داده‌ایم اما نمی‌توان به تولیدکنندگان فشار وارد کرد؛ با وجود اینکه 6 هزار دستگاه تعهد دادند اما چون سال‌ها تعطیل بودند، تحویل آن‌ها نیز زمان‌بر خواهد بود.

وی افزود: 5 هزار خرید مستقیما از سوی شهرداری صورت می‌گیرد. این خرید از منابع داخلی شهرداری تامین خواهد شد؛ در بخش اتوبوس برقی نیز وزارت کشور مذاکرات داخلی و خارجی را انجام داده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه از ابتدای سال 400 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شده و ورود 150 دستگاه به دلیل اینکه بحث پلاک داشتند به تاخیر افتاد، گفت: از این تعداد 200 دستگاه از 22 بهمن ماه و روزهای برفی با پلاک موقت وارد شهر شدند و رایگان به مردم خدمات دادند و هرجا تجمیع مسافر داشته باشیم این اتوبوس‌ها به محل اعزام می‌شوند.

بهرامی با تاکید بر اینکه تکمیل خطوط قبلی مترو بعد خدمتی قوی دارد، گفت: تست گرم خط 6 انجام شده و تست گرم خط 7 نیز فردا انجام می‌شود؛ در تلاش هستیم تا پایان سال 5 ایستگاه را افتتاح کنیم که اگر نتوانیم ناوگان را تامین کنیم عملا اثرگذار نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0