کد خبر : 3521
تاریخ انتشار : 08 اسفند 1400

افتتاح خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت در ترکیه

افتتاح خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت در ترکیه

نیک نیوز : رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از افتتاح پنجمین خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در کشور ترکیه خبر داد.

طبق شرح خبر در  هایتاجر، با بیان اینکه این خانه صادراتی همزمان با سالروز مبعث پیامبر اسلام در ترکیه گشایش می یابد، افزود: ترکیه کشور اوراسیایی و همسایه غربی کشورمان به عنوان پنجمین مقصد ایران برای راه‌اندازی خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت انتخاب شد چرا که این کشور با داشتن اشتراکات زیاد فرهنگی، سیاسی و دینی با ایران و دروازه ورود محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی به بازار پرسود اوراسیا، میزبان زیست بوم فناوری و نوآوری ایران می شود.

ایشان ادامه داد: در حال حاضر خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در کشورهای چین، کنیا، روسیه و سوریه راه‌اندازی شده‌اند و مسیر توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایرانی را به دیگر کشورها فراهم می کنند. ترکیه به عنوان پنجمین کشور، میزبان این خانه‌ها خواهد شد و در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نیز این مراکز در عراق و ارمنستان ایجاد خواهد شد.

رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه این خانه‌ها با مشارکت و سرمایه‌گذاری حداکثری بخش خصوصی فعال در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور و حمایت مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفته‌اند، گفت: این مراکز ۲ کارکرد اصلی کمک به بازاریابی و فروش محصولات دانش بنیان و خلاق در کشورهای هدف یا منطقه جغرافیایی مدنظر و استقرار شرکت های ایرانی علاقه مند به فعالیت در کشورهای هدف را محقق کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0