کد خبر : 5771
تاریخ انتشار : 09 بهمن 1402

افزايش صادرات گمرکات استان مرکزی

افزايش صادرات گمرکات استان مرکزی

نيك نيوز: « روح‌الله غلامی» گفت: یک میلیون و ۵۵۴ هزار تن کالا در این مدت صادر شده که به لحاظ وزنی نیز نسبت به مدت مشابه قبل ۱۶ درصد افزایش دارد.

وی بیان کرد: ۱۰ کشور مقصد صادراتی این استان عبارتند از پاکستان، افغانستان، عراق، ترکیه، ارمنستان ازبکستان، روسیه، امارات، هند و ترکمنستان است.

مدیر گمرکات استان مرکزی ادامه داد: عمده کالای صادراتی شامل انواع هیدروکربن‌ها، سوخت جت، گاز مایع، پلی اتیلن، روغن صنعتی، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای، دستمال کاغذی و عایق رطوبتی است.

غلامی اظهار کرد:
۲۷۳ هزار تن کالا نیز به ارزش ۷۸۴ میلیون دلار از ابتدای امسال تاکنون از ۵۴ کشور به استان وارد شده است که از لحاظ وزنی ۸۱ درصد و از حیث ارزش ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی گفت: ۱۰ مبدا عمده واردات کالا به استان مرکزی نیز شامل،امارات، چین، ترکیه، هنگ کنگ و آلمان ایتالیا، عراق، هند، کره جنوبی و اتریش است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: عمده کالاهای وارداتی به این استان شامل شمش آلومینیومی، آنتی اکسیدان‌ها، مواد اولیه دارو، اسانس خوراکی، اسانس‌های بهداشتی، اجزا و قطعات ماشین‌آلات خط تولید است.

وی تصریح کرد: واردات صورت گرفته در سال جاری، ۱۶۲ میلیون دلار از مدت مشابه قبل بیشتر است که این رقم قابل توجه است.

وی اظهار کرد: ۷۰۳ پرونده در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ابتدای امسال تاکنون در استان مرکزی تشکیل شده که ۲۶ پرونده توسط گمرک کشف شده است.

مدیر گمرکات استان مرکزی ادامه داد: پرونده‌های تشکیل شده از لحاظ ارزشی رشد ۵۸۶ درصدی دارد و برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی ارسال شده است.

غلامی گفت: درآمدهای ملی وصولی گمرکات استان مرکزی از ابتدای امسال تاکنون با رشد ۴۸ درصدی همراه است و به مبلغ هفت‌هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال رسیده که با احتساب ۹ هزار و ۶۱۹ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده و ۲۶۰ میلیارد ریال درآمد استانی، بالغ بر ۱۷ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال است و در مجموع ۱۹ درصد رشد دارد.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۳۰۰ واحد در بخش صادرات فعال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0