کد خبر : 2872
تاریخ انتشار : 19 آبان 1400

افزایش ۱۰۰درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان

افزایش ۱۰۰درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان

نیک نیوز : رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هدف‌گذاری امسال خراسان رضوی صادرات ۵۳میلیون دلار کالا به پاکستان بوده است که طی ۶ماهه امسال ۲۳میلیون دلار از این عدد محقق شده و این رقم نسبت به ۶ماهه نخست سال گذشته ۱۰۰درصد افزایش داشته است.

وی افزود: پاکستان از کشور‌های بزرگ و باظرفیت منطقه است که پنجمین مقصد صادراتی خراسان رضوی و نهمین کشور تامین کننده اقلام مورد نیاز این استان است.

ایشان گفت: پاکستان یکی از مهمترین اهداف ارتقای روابط ایران با کشور‌های همسایه به سبب محدودیت‌های تجاری ناشی از تحریم هاست و از سوی دیگر پاکستان می‌تواند یکی از کشور‌های طرف تجاری ایران برای تامین نیاز‌های متقابل به کالا باشد. امسال چندین نشست کارگروه توسعه صادرات به بررسی ظرفیت‌های تجاری پاکستان و احصای نیاز‌های استان به اقلام آن کشور اختصاص یافت، دوره‌ها و همایش‌های آموزشی در این زمینه برگزار و هیات تجاری از استان به آن کشور اعزام شد و قرار است خراسان رضوی در نمایشگاه کراچی پاکستان در اواخر ماه جاری حضور پررنگی داشته باشد.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: عمده اقلام صادراتی خراسان رضوی به کشور پاکستان شامل میوه‌های سردسیری، انواع خشکبار، محصولات لبنی، غلات، کفپوشها، محصولات آهنی و فولادی، انواع کنسرو و عمده اقلام وارداتی خراسان رضوی از کشور پاکستان برنج، میوه‌های گرمسیری، گوشت و یک سری ادویه است.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان از راه استان سیستان و بلوچستان ۶۱۳.۴کیلومتر مرز خشکی و از طریق دریای عمان ۳۱۱.۴کیلومتر مرز آبی و درمجموع ۹۲۴.۸کیلومتر مرز مشترک دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0