کد خبر : 4497
تاریخ انتشار : 08 شهریور 1401

افزایش ۱۴۱ درصدی صادرات از گمرک جلفا

افزایش ۱۴۱ درصدی صادرات از گمرک جلفا

نیک نیوز: مدیرکل گمرک جلفا عمده کالا‌های صادراتی را فرآورده‌های نفتی، محصولات ساختمانی و خشکبار عنوان کرد که به کشور‌های ترکیه، عراق، ارمنستان و آذربایجان صادر شده است.

خلیلی افزود: درپنج ماه سپری شده از سال جاری بیش از ۸۸ هزار و ۵۲۴ تن انواع کالا به ارزش ۲۲۱میلیون و ۹۳۳ هزار دلار از کشور‌های ترکیه، آلمان، چین، کره و ژاپن از طریق این مرز گمرکی وارد کشور شده است، که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲۱ و ۱۳ درصد رشد داشته است. عمده اقلام وارداتی به این گمرک شامل تخته، ام دی اف، روکش ام دی اف و کابین مستعمل است.

مدیرکل گمرک جلفا در ادامه با اشاره به رشد ۱۱۹ درصدی ارزش ترانزیت خارجی افزود: میزان ترانزیت خارجی کالا در این مدت از مرز جلفا به ارزش ۳۹۳ میلیون و ۳۸۵ هزار دلار بود که افزایش ۱۶۵درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

خلیلی درباره تردد مسافر از مرز گمرکی جلفا گفت: تعداد مسافرینی که در پنج ماهه امسال از مرز جلفا به جمهوری آذربایجان تردد کرده اند  ۸۸ هزار و ۷۵۲نفر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴۷ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه از کاهش ۷۱ درصدی پرونده‌های قاچاق در این گمرک خبرداد و خاطرنشان کرد: گمرک جلفا با وسعت ۵۰۰ هزار هکتار یکی از بزرگترین گمرکات زمینی کشور است.

مدیرکل گمرک جلفا گفت: وجود تاسیسات ریلی کم نظیرو مناسب با حمل و نقل ریلی در راه آهن جلفا و واقع شدن در منطقه آزاد ارس این گمرک را تبدیل به یکی از مهمترین گمرکات کشور کرده است.

گمرک جلفا با سابقه بیش از یک قرن با وسعت ۵۰۰ هکتار از نظر امکانات و داشتن انبار‌های بزرگ کالا یکی از بزرگترین گمرکات کشور است. این گمرک به واسطه دسترسی به امکانات ریلی (جلفا - تهران) و نزدیکی به کشور‌های CIS و نیز به دنبال فعالیت منطقه آزاد ارس مورد توجه تجار و بازرگانان است. فاصله این گمرک با تبریز مرکز آذربایجان شرقی ۱۳۵ کیلومتر می‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0