کد خبر : 4110
تاریخ انتشار : 25 خرداد 1401

افزایش ۱۴۵ درصدی حجم مبادلات تهران و مسقط

افزایش ۱۴۵ درصدی حجم مبادلات تهران و مسقط

نیک نیوز : رییس اتاق مشترک ایران و عمان در نشست مجمع اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و عمان با بیان اینکه سال گذشته نسبت به سال ۹۹ حجم مبادلات دو کشور ۵۷ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: مبادلات دو کشور یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون دلار بوده که رکورد بی‌نظیری است.

وی با بیان اینکه حجم صادرات به این کشور در ۲ ماه ابتدایی امسال به ۲۰۳ میلیون دلار رسیده، افزود؛ این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۸۹ میلیون دلار بوده ۱۲۸ درصد رشد داشته است. همچنین واردات از عمان و از مسیر این کشور ۱۷۸ درصد رشد داشته یعنی از ۴۶ میلیون دلار در سال گذشته در ۲ ماهه ابتدایی امسال به ۱۲۸ میلیون دلار رسیده است.

رییس اتاق مشترک ایران و عمان حجم مبادلات دو کشور را در ۲ ماه ابتدایی امسال ۳۳۱ میلیون دلار ذکر کرد که نسبت به رقم ۱۳۵ میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته ۱۴۵ درصد رشد داشته است.

وی تاکید کرد؛ اگر همکاری دو‌ کشور ادامه داشته باشد با توجه به اینکه رویکرد سارمان توسعه تجارت هم بر همین منوال است، پیش بینی می‌شود، رقم صادرات به ۱.۲ میلیارد دلار و حجم مبادلات به ۲ میلیارد دلار برسد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و عمان یادآور شد: در کمیسیون مشترک سال گذشته و سفر رییس جمهور به عمان توافقات خوبی حاصل شد.

وی با بیان اینکه نقشه راه اتاق افزایش صادرات و واردات، همچنین صادرات مجدد و جایگزین کردن بنادر عمان است، خاطرنشان کرد: تمرکز ما بر ۶ محور برنامه پنجساله عمان است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و عمان گفت: یکی از مباحث اینکه باید کالاهای ما پرینت شوند و عمان از کیفیت و قیمت کالای ایرانی آگاه باشد، مسئله دیگر اعزام و پذیرش در نمایشگاه‌های عمان است بر این اساس سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با اتاق بازرگانی عمان به امضا رسید که بر پایه آن محوریت با اتاق‌های استان‌ها باشد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اینکه هزینه حضور در نمایشگاه‌های تخصصی بالا است که طبق توافق بنا بر این شد که تخفیف ویژه برای فعالین ایران در نظر گرفته شد که این رقم ۴۰ درصد عنوان شده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و عمان همچنین بیان داشت: طبق مذاکره با سازمان توسعه تجارت قرار شد یارانه‌ها ساماندهی شود که بر این اساس ۶۰ تا ۸۰ درصد هزینه حضور در نمایشگاه برای شهرک‌های صنعتی باشد، نکته مهم اینکه یکی از راه‌های ارائه کالا تبلیغات است که شهرک‌های صنعتی پذیرفت هزینه را پرداخت کند، حتی در هزینه شرکت و برند هم توافق شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0