کد خبر : 85
تاریخ انتشار : 28 فروردین 1400

افزایش ۲۶ درصدی صادرات غیر نفتی در گیلان

افزایش ۲۶ درصدی صادرات غیر نفتی در گیلان

نیک نیوز: ابوالقاسم یوسفی نژاد با اشاره به میزان صادرات غیرنفتی در گیلان، اظهار کرد: در ۱۲ ماهه سال ۹۹ میزان صادرات غیرنفتی معادل یک‌میلیون و ۱۷۱ هزار و ۲۵۳ تن کالا و به ارزش ۶۶۴ دلار و ۸۸۹ هزار و ۶۹۶ دلار بوده است.

وی از افزایش صادرات غیرنفتی در گیلان خبر داد و گفت: صادرات در گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل ازلحاظ وزنی ۲۲ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۲۶ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات گیلان با اشاره به عمده کالاهای صادراتی از استان، افزود: عمده‌ترین کالاها و محصولات صادراتی استان گیلان را محصولات نباتی، معدنی، صنایع غذایی، محصولات نساجی و پلاستیکی شامل شده که از گمرکات گیلان به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، عراق صادرشده است.

یوسفی نژاد با بیان اینکه مرز آستارا بیشترین صادرات را داشته، گفت: بیش از ۸۳ درصد صادرات استان گیلان از گمرک مرزی آستارا انجام‌شده است.

وی همچنین با اشاره به آمار واردات گیلان طی یک سال اخیر، بیان کرد: میزان واردات قطعی از گمرکات استان گیلان معادل یک میلیارد و ۷۲۰ هزار و ۷۳۳ تن و به ارزش ۹۶۶ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۴۴۲ میلیارد دلار بوده است.

ناظر گمرکات گیلان با بیان اینکه ترکیب کالایی عمده واردات از گمرکات گیلان به واردات کالاهای اساسی (غلات و نهاده های دامی و گوشت و روغن و کنجاله سویا و خمیرکاغذ بوده، تصریح کرد: این اقلام از کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه، اکوادور به کشور وارد و ترخیص شده است.

یوسفی نژاد با اذعان به اینکه واردات به گیلان نیز در سال گذشته نسبت به دو سال قبل افزایش‌یافته، گفت: واردت به استان نسبت به سال ١٣٩٨ از حیث ارزش دلاری ۱۱ درصد افزایش و ازنظر وزنی ۲۸ درصد افزایش داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0