کد خبر : 3542
تاریخ انتشار : 14 اسفند 1400

افزایش دو برابری صادرات در افق ۱۴۰۴

افزایش دو برابری صادرات در افق ۱۴۰۴

نیک نیوز : هایتاجر ( بزرگترین بازار صادراتی ایران ) نوشت : علیرضا پیمان پاك معاون وزیر و رئیس كل سازمان توسعه تجارت ایران از برنامه دولت سیزدهم در توسعه صنعت و افزایش دو برابری صادرات درافق ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: در برنامه دولت سیزدهم در توسعه صنعت افزایش دو برابری صادرات در افق ۱۴۰۴ بود كه برنامه ریزی ۷۵ میلیارد برسانیم و ۳۵ میلیارد در سال ۱۳۹۹كه در این زمینه یك سری كشور ها را هدف گذاری كردیم.

وی ادامه داد: در این زمینه گروه های كالایی را شناسایی تفكیك شده كه چه كالاهایی و به چه كشور هایی ارسال شود و در رسیدن به تجارت بازارهای جهانی چالش هایی مانند تولید، لجستیك، گمركی، پولی و مالی و برگشت ارز وجود دارد.

وی گفت: عزم دولت سیزدهم در توسعه صادرات غیر نفتی در برنامه ریزی برای تنوع بازارهای هدف، اهتمام به ایجاد و تقویت زیر ساخت های صادراتی و حمایت از صادركنندگان تبلور یافته و توجه به مقوله دیپلماسی اقتصادی از رویكردهای اصلی محسوب می شود.

پیمان پاك افزود: توسعه صادرات یكی از مهمترین برنامه های دولت هاست كه با استفاده از تشكل ها و صنوف است كه مشخص شود تا یك راه برای توسعه و هدف گذاری گردد و عمده بازیگران آن بازرگانان و تجار بوده است و در كنار آن از توانمندی، تشكل ها، توسعه صادرات و بازرگانان بهره برداری و مشاركت انجام شود.

این مقام مسئول در رابطه با برنامه ریزی و طراحی در توسعه صادرات اضافه كرد: از اقدامات انجام شده و روش كار در این چند ماهه برگزاری چندین نشست تخصصی با مجموعه های مرتبط بود كه برخی نیازها را از جمله مانع زدایی و همكاری دیگر دستگاه ها چون وزارت صمت، جهاد كشاورزی و در جلسات بصورت رفت و برگشت انجام شد كه تصمیمات خوبی گرفته شد.

علیرضا پیمان پاك معاون وزیر و رئیس كل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی خاطر نشان كرد: طرح هایی در مانع زدایی در بخش خصوص وجود دارد وظیفه دولت در امر آموزش، تولید، مالی و همفكری در حوزه صادرات بوده و طراحی هایی انجام شده تا هم به نفع صادركنندگان باشد و هم در توسعه اقتصادی كشور باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0