کد خبر : 3650
تاریخ انتشار : 08 فروردین 1401

اقتصاد دانش‌بنیان بیشترین بهره‌وری را برای کشور دارد

اقتصاد دانش‌بنیان بیشترین بهره‌وری را برای کشور دارد

نیک نیوز: فتح‌الله توسلی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال اقتصاد دانش بنیان و اشتغالزایی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: امروز همه کشورهای پیشرفته جهان به اقتصاد دانش‌بنیان توجه ویژه دارند و در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های جدی دارند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: اقتصاد دانش‌بنیان کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری را برای ما به همراه دارد و ما با توجه به نیروی جوان و متخصصی که در کشور داریم می‌توانیم در این حوزه به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.

توسلی اظهار داشت: از نظر اقتصاد دانش‌بنیان در میان کشورهای همسایه در جایگاه بالاتری قرار داریم و توجه و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند ما را به موفقیت‌های زیادی برساند و ما می‌توانیم محصولات خودمان را در این حوزه به کشورهای همسایه صادر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش بنیان ما را برابر تحریم‌های خارجی مصون می‌سازد چراکه هیچ تحریمی نمی‌تواند ما را از پیشرفت علمی و اقتصاد مبتنی بر دانش محروم کند زیرا دانش قابل تحریم نیست.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: امروزه تولید ثروت از علم و دانش جایگاه ویژه‌ای در سطح جهان دارد و ما نیز با توجه به پتانسیل‌هایی که در داخل کشور داریم می‌توانیم به بهترین شکل از توانمندی‌های خود در این حوزه استفاده کنیم.

توسلی ادامه داد: هر جا که از شرکت‌های دانش‌بنیان کمک گرفته‌ایم همچون انرژی هسته‌ای، صنایع موشکی، حوزه پزشکی و غیره به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم و هر جا که شرکت‌های دانش‌بنیان کمک گرفته نشده همچون کشاورزی و صنعت خودرو وضعیت ما معلوم است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان زمینه را برای اشتغال جوانان متخصص در کشور فراهم می کند و در نتیجه ما شاهد رونق اقتصادی کاهش فقر در جامعه به دنبال رونق ایجاد شده خواهیم بود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری را برای کشور به همراه دارد، گفت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه را برای اشتغال جوانان متخصص در کشور فراهم می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0