کد خبر : 994
تاریخ انتشار : 17 خرداد 1400

اما و اگرهای جهانگیری به اتهامات علیه دولت در مناظره

اما و اگرهای جهانگیری به اتهامات علیه دولت در مناظره

نیک نیوز: معاون اول رئیس جمهور در رشته توییتی به اتهاماتی که در مناظره‌های انتخاباتی علیه دولت مطرح شد پاسخ داد.

اسحاق جهانگیری نوشت:

* اولین ‎مناظره نامزدان ریاست جمهوری را دیدم،هم برنامه‌ریزی و هم اجرا عجیب بود. هفت نامزد ریاست جمهوری درباره مسائل اقتصادی کشور مورد پرسش قرار گرفتند بدون آنکه هيچ سوالي درباره ‎تحریم های ظالمانه و آثار آن بر اقتصاد و نیز بحران ‎کرونا و پیامدهای آن بر اشتغال و معیشت مردم مطرح شود

‏* هیچ نامزدی به این مسئله نپرداخت و پنج نامزد همسو نيز یک صدا، خرابی همه اوضاع را تنها به اين دولت ارجاع دادند.

* آنها نگفتند مقصر ارجاع ‎پرونده هسته‌ای کشور به ‎شورای امنیت سازمان ملل تحت مدیریت آمریکا در سال ١٣٨٥ چه تيمي و چه جرياني بود و چه هزينه هاي سنگيني بر كشور تحميل كرد.

*آنها نگفتند دولت اول روحاني چگونه توانست ايران را از ذيل ‎فصل هفتم شوراي امنيت خارج و تحريم ها را رفع كند و ‎برجام، ثبات اقتصادی، دستيابي به نرخ ‎تورم تك رقمی و رشد اقتصادي ١٢ درصدي در سال ٩٥ سبب شد تا دولت دوم روحانی با رای ٢٤ ميليونی مردم تشكيل شود.

* آنها نگفتند با خروج ‎ترامپ از ‎برجام در سال ٩٧ و وضع سنگين ترين تحريم ها و راه اندازي ‎جنگ اقتصادی بی سابقه در طول سه سال اخير، مردم با چه تنگناهاي اقتصادی شديدی مواجه شدند.

* آنها نگفتند كه در اين مدت چه جرياني نگذاشت راههای خروج کشور از ‎تحريم ها و بازشدن درهاي ‎اقتصاد كه نتيجه مستقيم آن كاهش رنج ها و نگراني هاي مردم بود به فرجام برسد.

* آنها احتمالا بايد بدانند که اداره اقتصاد كشور در تحریم و بدون تحریم سیاستها و اولویت های متفاوتی دارد.

* اگر فهم مسائل واقعي كشور و راه حل هاي به دور از شعار و تبليغات سياسی مد نظر باشد بايد ‎صدا و سيما امكان ‎پاسخگويي وزراء و اظهارات نخبگان و كارشناسان مطلع را فراهم كند. تنها با گروه خود به ‎قاضی رفتن خود را ‎راضی كردن است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0