کد خبر : 5387
تاریخ انتشار : 11 شهریور 1402

اما و اگرهای راه‌آهن شلمچه - بصره

اما و اگرهای راه‌آهن شلمچه - بصره

نیک نیوز:  پروژه خط آهن شلمچه - بصره یک پروژه 45 ساله است . دو ماه قبل طراحی جزئیات مسیر راه آهن شلمچه – بصره بسته شد. از امروز 11 شهریور هم ساخت این پروژه آغاز می‌شود. سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن  ایران  پیش‌بینی کرد تا دوسال آینده این خط آهن تکمیل می‌شود. او در یک برنامه تلویزیونی گفت: برای پایان مسیر ریلی ۳۲ کیلومتری خط آهن شلمچه – بصره بین ۱۸ ماه تا دو سال  زمان نیاز داریم.

صالحی افزود:  در خاک ایران ریل گذاری انجام شده، حتی بخشی از ریل را وارد خاک عراق کرده‌ایم و یک سکوی مسافری هم ساخته شده است، بنابراین ما در موضوع ایران در بحث ریلی کارها را انجام داده‌ایم.

او با اشاره به اینکه می‌توانیم ایستگاه مسافری شلمچه را نیز توسعه داده و خطوط را اضافه کنیم، گفت: البته خود خط اصلی کار شده و در حال مسافرگیری است.

صالحی افزود: طبق تفاهمی که امضا شده برای کل پروژه به استثنای پل، ۱۸  ماه در نظر گرفته شده که حدود ۶ ماه بحث مین روبی و باقی زمان نیز برای روسازی و زیرسازی این ۳۲ کلیومتر خواهد بود. با توجه به بحث پل که به موازات آن انجام خواهد شد؛ پیش‌بینی ما برای پایان این خط آهن بین ۱۸ ماه تا دو سال است، البته از زمانی که طرف عراقی زمین را به ما تحویل دهد.

به گفته او با توجه به اینکه در هفته گذشته این موضوع در هیات دولت عراق مصوب شد و حضور قریب الوقوع مقامات عراقی، نسبت به تحویل زمین این پروژه در نقطه صفر مرزی امید داریم. اما مشخص نیست عراق طبق توافقات پیش برود یا نه و در ضمن پل طبق برنامه ساخت شود یا نه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0