کد خبر : 3330
تاریخ انتشار : 29 دی 1400

اهمیت عضویت دائمی ایران در اوراسیا

اهمیت عضویت دائمی ایران در اوراسیا

نیک نیوز: هایتاجر ( بزرگترین بازار صادراتی ایران ) نوشت : رئیس انجمن دوستی ایران و روسیه از صادرات محصولات تولیدی ایران به کشور ۱۵۰ میلیونی روسیه خبر داد و گفت: تجار و بازرگانان کشور از مشکلات در مسیر صادرات گلایه‌مند هستند.

ایشان با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به روسیه اظهار داشت: روسیه از کشورهای بزرگ و مهم جهان به شمار می‌رود و ارتباط ایران با روسیه در ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و .... تاثیرگذار است و تقویت این ارتباط بسیار مهم است.

وی افزود: تجار و بازرگانان ما انتظار دارند زیرساخت‌های حمل و نقل و بندر و سایر زیرساخت‌ها توسعه پیدا کند تا شاهد تسهیل صادرات کالاها از ایران به روسیه باشیم.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون روسیه نسبت به خرید گوجه فرنگی خارج از فصل و همچنین خرمای استان بوشهر راغب است و باید با گسترش این مناسبات، شاهد بهبود وضعیت صادرات به روسیه باشیم.

وی تصریح کرد: تجار و بازرگانان ما، بسیار نسبت به دردسرهایی که در مسیر صادرات به روسیه می‌کشند گلایه‌مند هستند و باید با رایزنی و تعامل و توسعه زیرساخت‌ها کاری کنیم که تجار با کمترین مشکلات روبرو باشند.

وی بیان کرد: دائمی شدن عضویت ما در سازمان اقتصادی اوراسیا بسیار مهم است و یکی از اهداف سفر رئیس جمهور به روسیه در همین راستاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در زمان کنونی که در فصل ارتقای روابط ایران و روسیه هستیم، غرب‌گراها شروع به پمپاژ خبری و جوسازی رسانه‌ای و بمباران تبلیغاتی کرده‌اند تا این موضوع را تحت‌الشعاع قرار دهند و البته بنده چشم‌انداز روشنی در ارتقای روابط میان ایران و روسیه می‌بینم.

ایشان ابراز داشت: امیدواریم شاهد حضور صادرکنندگان ایران در کشور ۱۵۰ میلیونی روسیه باشیم و به اهداف مورد نظر در حوزه صادرات برسیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0