کد خبر : 3939
تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1401

اوکراین خواستار کمک نظامی بیشتر اروپا شد

اوکراین خواستار کمک نظامی بیشتر اروپا شد

نیک نیوز: «دیمیترو کولبا»، وزیر امور خارجه اوکراین، از کشورهای گروه هفت (G7) درخواست کرده است تا کمک نظامی بیشتری ارائه کنند و از کیف در مبارزه با تهاجم روسیه و تحریم‌های بیشتر علیه مسکو حمایت کنند.

کوله با که به عنوان مهمان در نشست وزرای خارجه ثروتمندترین کشورهای جهان صنعتی در ویزانهاوس آلمان دعوت شده بود، همچنین خواستار ممنوعیت واردات نفت روسیه و مصادره دارایی‌های این کشور در خارج از کشور برای پرداخت هزینه بازسازی پس از جنگ شد.

همزمان اعلام شده که اتحادیه اروپا بسته ۵۰۰ میلیون یورویی (۵۲۰ میلیون دلاری) دیگر برای اوکراین را با هدف تقویت بیشتر بنیه دفاع در برابر روسیه در نظر گرفته است.

از سوی دیگر، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان امروز دوشنبه در سخنانی تصریح کرد: تحریم‌ها علیه روسیه در عمل بی اثر هستند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، نخست وزیر مجارستان در این خصوص گفت: تحریم‌ها علیه روسیه تنها روی کاغذ مؤثر هستند. اروپا اینطور تصور می‌کند که تحریم‌های ضدروسی می‌تواند این کشور را به زانو دربیاورد.

«ویکتور اوربان» در این خصوص افزود: این تحریم‌ها کاغذی هستند؛ درست مانند بسیاری از سیاستمداران کاغذی که شواهد فرضی را مطرح می‌کنند؛ اما فکر می‌کنم که ممنوعیت‌های قاره‌ای نیز در این راستا مثمر ثمر نخواهند بود. همچنین می دانم افرادی که چنین موضوعاتی را هم مطرح می‌کنند، شکست خواهند خورد.

وی در سخنانی پس از انتصاب دوباره اش به عنوان نخست وزیر مجارستان گفت که مادامی که تحریم‌ها علیه روسیه امنیت انرژی در کشورش را تهدید نکند، با آنها مخالفت نخواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0