کد خبر : 3210
تاریخ انتشار : 10 دی 1400

ایران رفع موقت تحریم‌ها را نمی‌پذیرد

ایران رفع موقت تحریم‌ها را نمی‌پذیرد

نیک نیوز: حیدری نماینده مردم قصر شیرین در مجلس یازدهم اظهار کرد: ایران در مذاکرات با ۱+۴ اعلام کرده است که باید در وین  لغو کامل تحریمها ی هسته‌ای تعیین تکلیف شود. در این صورت پس از  راستی آزمایی لغو تحریم‌ها، ایران نسبت به شفاف‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای خود اقدام خواهد کرد.وی با بیان اینکه برنامه‌های هسته‌ای ایران کاملاً شفاف است، گفت: آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نیز بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظارت می‌کند. تا امروز هیچ تخلفی از فعالیت‌های صلح‌آمیز نداشته‌ایم، آژانس نیز همواره بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاکید داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه راهبرد جمهوری اسلامی خودداری از مذاکرات فرسایشی است، افزود: اگر غرب راهبرد ایران مبنی بر لغو تحریم‌ها را پذیرفت، مذاکرات نتیجه بخش خواهد بود و گرنه ایران به مذاکرات فرسایشی ادامه نخواهد داد.

حیدری با تاکید بر اینکه توافق موقت موجب مذاکرات زمان‌بر و فرسایشی خواهد شد، افزود: توافق برای رفع تحریم‌ها باید دائمی باشد، توافق موقت بی‌معنا است، دستگاه دیپلماسی به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی، دولت و ملت ایران به دنبال رفع دائمی تحریم‌هاست.

وی با بیان اینکه ایران رفع موقت تحریم‌ها را نمی‌پذیرید، گفت: توافق موقت در عمل به ابزاری در دست آمریکا تبدیل خواهد شد تا ساختار تحریم‌ها را بازگرداند. آمریکا به بهانه‌های مختلف از جمله حقوق بشر و پیشرفت‌های موشکی تلاش خواهد کرد تا توافق موقت را نقض کند و مجدداً ساختار تحریم‌ها را بازگرداند.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس یازدهم تاکید کرد: ایران پس از رفع دائمی تحریم‌ها باید راستی‌آزمایی کرده و بعد از آن نسبت به جبران کاهش تعهدات هسته‌ای اقدام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0