کد خبر : 3178
تاریخ انتشار : 04 دی 1400

ایران ناتوان در دستیابی بازار صادراتی کشورهای همسایه

ایران ناتوان در دستیابی بازار صادراتی کشورهای همسایه

نیک نیوز : رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم گفت: علی‌رغم قرابت اعتقادی، فرهنگی و سیاسی با سوریه متاسفانه صادرات ترکیه به سوریه از ایران بیشتر است. ما نتوانستیم بازار همسایگان را در اختیار بگیریم و این بزرگ‌ترین ضعف ما در حوزه اقتصاد است. 

به نقل از هایتاجر، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم با انتقاد از عملکرد دولت تدبیر و امید افزود: وضعیت موجود کشور حاصل ناکارآمدی برخی مسئولان است. این در حالی است که بسیج ابعاد گسترده و وسیعی دارد. 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مردم باید در تصمیم گیری‌های اقتصادی نقش آفرین باشند، تصریح کرد: وقتی حضور مردم در ۲۲ بهمن و یوم الله‌های مختلف، یکسال کشور را بیمه می‌کند یقین بدانید حضور مردم در عرصه اقتصاد هم می‌تواند گره از کار مشکلات اقتصادی و اشتغال بگشاید.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم با اشاره به دستاورد بزرگ دولت سیزدهم در پیوستن به قرارداد شانگهای بیان کرد: بازار عضو پیمان شانگهای می‌تواند ظرفیت خوبی برای صادرات کالاهای ایرانی باشد باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد. 

ایشان با بیان اینکه ۹۰ درصد تحریم‌ها داخلی است، گفت: برخی مسئولان برای اینکه ناکارآمدی خودشان را سرپوش بگذارند مسئله تحریم‌ها را مطرح می‌کنند در حالی که بزرگترین مسئله کشور ناکارآمدی و بی‌تدبیری است نه تحریم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0