کد خبر : 3432
تاریخ انتشار : 20 بهمن 1400

بارش برف و باران در ۲۶ استان

بارش برف و باران در ۲۶ استان

نیک نیوز: روز جمعه گستره بارش برف و باران علاوه بر شمال غرب و غرب کشور مناطقی از جنوبی غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران را در برمی‌گیرد و با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ابرناکی و بارش در گیلان و مازندران آغاز می شود.

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه هشدار نفوذ سامانه بارشی به کشور از بارش برف، باران و وزش باد شدید ۵ روزه در ۲۶ استان خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و آرام است و در نوار شمالی کشور روند افزایش دما روی می‌دهد. فردا با ورود سامانه بارشی از غرب به کشور در مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد. شدت بارش‌ها در این روز برای نوار غربی آذربایجان غربی و کردستان است​

شنبه هفته آینده گستره سامانه بارشی به غرب،‌ جنوب غرب، نیمه شمالی استان‌های فارس،‌ بوشهر، کرمان،‌اصفهان، یزد،‌منطقه خراسان و سواحل شمالی کشور کشیده می‌شود. در غرب کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌ارتفاعات شمال و شرق خوزستان و غرب اصفهان بارش‌ها شدت خواهد داشت.

 بر اساس اعلام  سازمان هواشناسی  یکشنبه هفته آینده در برخی مناطق شرقی،‌ شرق اصفهان،  فارس و سواحل دریای خزر بارش برف،‌باران همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی شده و  به‌تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. روز دوشنبه آینده وزش باد و بارش‌های پراکنده در نوار شرقی و سواحل دریای خزر روی می‌دهد.

 

 

از روز جمعه تا یکشنبه آینده در سواحل شمالی و شمال شرق کشور کاهش دما ۷ تا ۹ درجه و در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه و روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده در مرکز،‌شرق  جنوب شرق کاهش ۷ تا ۹ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

 

 

زمان شروع: پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۱

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۴

نوع مخاطره: بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت و رعد و برق و کاهش نسبی دما.

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۱: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال خوزستان، ایلام، زنجان و غرب همدان.

جمعه ۱۴۰۰/۱۱/۲۲: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال شرق خوزستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران.

شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۳: خوزستان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد، نیمه شمالی فارس و شمال استانهای کرمان، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی.

 

 

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۴: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، اصفهان، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات سمنان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آب گرفتگی معابر شهری

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از جابجایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی.

توصیف سامانه: وزش باد شدید

زمان شروع: اوایل وقت جمعه ۱۴۰۰/۱۱/۲۲

زمان پایان: اواخر وقت دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۵

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج بین ۲ تا ۳ متر

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۰/۱۱/۲۲: خلیج فارس، در استانهای خوزستان و بوشهر.

شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۳: خلیج فارس، در استانهای خوزستان و بوشهر.

یک‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۴: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان.

دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۵: دریای عمان، در استان سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین به‌ویژه در نواحی فراساحل و آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی.

توصیه: جلوگیری از تردد قایق‌های سبک، تفریحی و احتیاط تردد با شناورهای نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت دریایی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0