کد خبر : 5484
تاریخ انتشار : 06 آذر 1402

بازار اجاره آرام گرفت

بازار اجاره آرام گرفت

نيك نيوز:بازار اجاره در فصل تابستان که از آن انتظار پرجنب‌وجوشی معاملات می‌رفت راکد بود؛ به گفته مشاوران املاک، این وضعیت ادامه دار به پاییز هم رسوخ کرده و هم‌اکنون نیز متقاضی رهن و اجاره کم است.

به گفته واسطه‌گران ملکی، موجران رهن و اجاره ملک خود را بیشتر از 25 درصد ارزش ملک افزایش داده‌ بودند و این موضوع باعث شد که مالکان از جابه‌جایی به ملک دیگر خودداری کنند و قرارداد خود را تمدید کنند.

اما بررسی فایل‌های اجاره هم‌اکنون نشانگر این است که اغلب موجران عقب‌نشینی داشته‌اند و نرخ تعیین شده از طرف آنان به محدوده قیمت میانگین منطقه نزدیک و یا کمتر است چراکه تعداد فایل‌های اجاره مشکی( در محدوده میانگین قیمت ملک‌های مشابه منطقه) و سبز(پایین‌تراز قیمت ملک‌های مشابه منطقه) از فایل‌های قرمز(بالاتر از میانگین قیمت ملک‌های مشابه منطقه) بیشتر است.

بنا به مشاهدات ما، با 500 میلیون تومان بودجه در محله‌های مختلف تهران می‌توان خانه رهن کرد؛ اما اجاره ماهانه آن بنا به موقعیت بنا در محله و ساختمان و امکانات آن از اجاره رایگان تا اجاره حدودا 150 میلیون تومانی در مناطق لوکس تهران نیز متغیر است.

برای مثال در محله زعفرانیه، برای رهن واحدی با 270 مترمربع مساحت و دارای 3 خواب و مشاعات خاص، 500 میلیون تومان و برای اجاره ماهانه آن، 135 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

در محله نیاوران نیز می‌توان با 500 میلیون تومان رهن و 60 میلیون تومان اجاره ماهانه، واحدی با 200 مترمربع زیربنا، 3 خواب و دارای مشاعات کامل اجاره کرد.

در محله نارمک جنوبی، واحدی با 63 مترمربع زیربنا و دارای 2 خواب و بدون پارکینگ و انباری به صورت رهن کامل پیشنهاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0