کد خبر : 2971
تاریخ انتشار : 01 آذر 1400

بازار اوراسیا فرصتی طلایی برای تجار ایرانی

بازار اوراسیا فرصتی طلایی برای تجار ایرانی

نیک نیوز : معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه اوراسیا، فرصت مناسبی برای تولید و صادرات صنایع پلاستیک به شمار می رود گفت: شاخصه‌ اصلی شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان ورود به بازارهای جهانی است.

نمایشگاه پلاستیک و صنایع وابسته اوراسیا (Plast Eurasia) از ۱۰ تا ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های صنعت پلاستیک و پلیمر در منطقه اوراسیا است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در این باره گفت: این نمایشگاه میزبان بیش از ۳۰۰ شرکت از کشورهای ایران، چین، ایتالیا، اتریش، امارات متحده عربی، آلمان، کره جنوبی، هندوستان، فرانسه، سویس، هنگ‌کنگ و پرتغال است و حدود ۵۲هزار بازدیدکننده حرفه‌ای از آمریکا، اروپا، آفریقا، خاورمیانه و آسیا، شامل بیش از ۷هزار بازدیدکننده بین‌المللی از ۱۰۶ کشور و ۴۴هزار بازدیدکننده از کشور ترکیه، از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

او همچنین با تاکید بر اینکه یکی از شاخصه‌های اصلی شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان، نگاه به بازارهای برون‌مرزی و در نتیجه کسب آمادگی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در شرکت‌ها به منظور ورود به بازارهای جهانی است گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان، راه‌های مختلفی را برای ورود به بازارهای صادراتی هدف طی می‌کنند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

ایشان  با بیان اینکه پیش از این وزارت صمت اعلام کرده بود که اوراسیا، فرصتی مناسب برای تولید و صادرات صنایع پلاستیک به شمار می رود ادامه داد: موافقتنامه تجاری ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصت های جدید همکاری و صادرات را پیش روی فعالان این صنعت نهاده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی درباره خدمات صادراتی صندوق و حمایت از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های بین‌المللی خاطر نشان کرد: پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در سی‌امین نمایشگاه پلاست اوراسیا در شهر استانبول با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور ۱۳ شرکت دانش‌بنیان برپا می‌شود. این شرکت‌ها با ارائه آخرین دستاوردهای خود در حوزه پلاستیک، پلیمر و صنایع وابسته در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: نمایشگاه پلاستیک و صنایع وابسته اوراسیا (Plast Eurasia) از ۱۰ تا ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های صنعت پلاستیک و پلیمر در منطقه اوراسیا است. این نمایشگاه با همکاری سازمان صنعت پلاستیک ترکیه فرصتی مناسب برای تعامل تجاری با سایر شرکت‌ها و برندهای بین‌المللی فراهم می‌کند.

به گفته این مقام مسئول، در این نمایشگاه معتبر جهانی ماشین‌آلات تولید پلاستیک، مواد شیمیایی و مواد خام، ماشین‌آلات و صنایع کمکی، تجهیزات گرما و کنترل، قالب، هیدرولیک و پنوماتیک، روش‌های بازیافت و... ارائه می‌شود. این نمایشگاه فرصتی برای حضور در بازارهای بین‌المللی و به ویژه یافتن بازارهای وسیع در منطقه اوراسیا است و از این رو اهمیت زیادی برای شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

ایشان افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور در این نمایشگاه در کنار آشنا شدن با زیست‌بوم فناوری و نوآوری و زیرساخت‌های فناورانه دیگر کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه، دستاوردهای تولیدی و تخصصی خود را نیز به نمایش می‌گذارند تا با معرفی توانمندی‌های خود مشتریانی از این کشورها برای محصولات و خدمات خود بیابند. از اهداف اصلی این نمایشگاه بازارسازی و صادرات برای محصولات دانش‌بنیان در فراسوی مرزها است.

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0