کد خبر : 4548
تاریخ انتشار : 20 شهریور 1401

بازگشایی مرزها برای زائران اربعین

بازگشایی مرزها برای زائران اربعین

نیک نیوز: رستم قاسمی اظهار کرد: امسال با توجه به شرایطی که ایجاد شده به طوری که سامانه سماح آمار دقیقی از تعداد زائران وجود نداشت، همین مسیله باعث شد بسیاری از مسافران حتی بدون گذرنامه وارد کشور عراق شدند.

وی درباره  بازگشایی مرزها برای زوار اربعین ادامه داد: به همین منظور برای بازگشت مسافران و زائران در سازمان راهداری بررسی های لازم صورت گرفت و برنامه ریزی شد که بخشی از زائران از طریق قطار و اتوبوس از مرز‌ها به مقصد بازگرداند.

وی با یادآوری اینکه در پیک بازگشت بخشی از مشکلات تشدید می شود، اضافه کرد: سعی خواهیم کرد این مشکلات برطرف شود.متاسفانه به دلیل آنکه بخشی از زائران در سال‌های گذشته بدون گذرنامه وارد کشور عراق شدند امسال هم طبق آمارها همین طور بود که برای این بخش در سال آینده باید فکری کرد.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در پیک برگشت زائران که مردم خسته هستند،برنامه ریزی برای برگشت داشته باشیم.طبق برنامه ریزی صورت گرفته 100 هزار نفر از طریق هواپیما ومابقی از طریق اتوبوس و قطار بازگردند.

وزیر راه و شهرسازی از پیگیری برای افزایش پروازهای اربعین با همکاری نیروهای مسلح خبر داد و با بیان اینکه ظرفیت جابجایی حداکثر 120 هزار نفر است درباره  بازگشایی مرزها برای زوار اربعین گفت: ستاد مرکزی اربعین مسئول برگزاری مراسم اربعین است و امروز صبح در خصوص اعزام مسافران از طریق اتوبوس صحبت شد. در رابطه با استرداد مبالغ بلیت ها اعلام کردند که فعلا دست نگه دارید چون احتمال بازگشایی وجود دارد. بنابراین وزارت راه وشهرسازی تابع دستورات ستاد اربعین است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0