کد خبر : 4787
تاریخ انتشار : 23 آبان 1401

بازیکنی که سرود ملی نمی‌خواند را باید کنار گذاشت

بازیکنی که سرود ملی نمی‌خواند را باید کنار گذاشت

نیک نیوز: محسن کوهکن نماینده سابق مجلس در تحلیل شرایط کنونی کشور می‌گوید: اگر کسی با دقت فضای رسانه‌ای خارج از کشور را رصد کند، متوجه می‌شود که چه خط مشی و سیاست نخ‌نما شده‌ای دارند. ایده آن‌ها این است که آنقدر دروغ بگو و بر آن اصرار کن تا خودت هم آن را باور کنی. این‌ها با این خط مشی در دو ماه گذشته به صحنه آمدند و ابتدای راهشان هم نبود و در همه سال‌های بعد از انقلاب تلاششان را کردند تا آنچه می‌خواهند را به کشور تحمیل کنند، اما مردم نپذیرفتند. یک زمان با جنگ، یک زمان با فشار اقتصادی، یک زمان هم با حداکثر تحریم‌ها. در حوادث اخیر هم برخی که از توانمندی‌های کشور اطلاعی ندارند، می‌گفتند کار نظام در همین دو سه ماه اخیر تمام است.

ورزشکارانی که سرود ملی نمی‌خوانند را بعد از تذکر و توجیه، باید حذف کرد

کوهکن می‌گوید: اکثریت جامعه از توانمندی نظامی و علمی کشور مطلع نیستند. ما نتوانستیم پیشرفت‌ها و توانمندی‌هایی که با وجود همه مشکلات به دست آمده را به جامعه منتقل کنیم و مردم تنها بمبماران تبلیغاتی علیه کشورمان را می‎بینند و می‌شنوند و بخشی از مردم و چهره‌های مشهور بر اساس همان تبلیغات اقدام می‌کنند؛ مثل سلبریتی‌ها یا ورزشکاران و افرادی که شناخته شده‌ هستند. معتقدم با آن گروه از ورزشکارانی که متوجه اظهارات و عملشان نیستند، باید برخورد توجیهی انجام داد؛ البته مرور زمان هم کمک می‌کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: نمی‌شود فردی در تیم ملی باشد اما سرود ملی نخواند/ اگر بازیکن فهم ندارد، لازم نیست در تیم ملی حفظ شود

نماینده پیشین لنجان می‌گوید: اقدام ورزشکارانی که سرود ملی را پیش از شروع بازی نمی‌خوانند، ناشی از جو سنگین روانی تبلغیاتی است که روی همه جامعه وجود دارد. برخی فکر می‌کنند کار نظام تا دی‌ماه تمام است اما این خوابی است که یقین داشته باشند هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد. بازیکنی که این همه تبلیغ ابوسفیانی را شنیده را باید توجیه کنند. اما اگر معاند بود و اصرار داشت همین مسیر را ادامه دهد، طبیعی است مانند همه کشور‌های دنیا اگر زیر سقف سیاست‌های حاکم بر آن نظام نرفت، حفظش نمی‌کنند. طبیعتا بعد از تذکر و توجیه، آخرین مرحله حذف شدن است.

بعد از انقلاب مرجع تقلید و رئیس جمهور را حذف کردیم، ورزشکار که سهل سهل است

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: ما بعد از انقلاب یک فردی را داشتیم که مرجع تقلید بود، اما یک مسیر دیگری را رفت و حذف شد. [آیت الله شریعتمداری] فردی بوده که رئیس جمهور بوده و یک مسیر دیگری را رفته و حذف شده، حالا دیگر یک بازیکن که سهل سهل است. البته ما دوست نداریم یک ورزشکار، یک هنرمند، یک بازیگر از این جرگه خارج شود، اما اگر کسی خودش را به خواب زد دیگر نمی‌توان او را بیدار کرد و طبیعتا باید برخورد قانونی با او صورت بگیرد و هیچ راه دیگری هم نیست.

نماینده سابق مجلس با اشاره به نزدیک بودن بازی‌های جام جهانی گفت: ما از بازیکنان انتظار بازی قوی، با اخلاق و حرفه‌ای داریم، حالا این بازی اگر در مقابل تیم‌هایی مانند انگلیس و آمریکا بود که نعم المطلوب، اگر شادی هم نکردند، مردم و ورزش‌دوستان شادی خواهند کرد.

فوتبالیست‌ها بدانند که نظام با کسی شوخی ندارد

او ادامه داد: پیش‌بینی نمی‌کنم که شادی بعد از پیروزی نداشته باشند چرا که فرض بر این است که انسان‌های عاقلی هستند و خوب می‌دانند که نظام آنجایی که پای مصالح اصلی کشور در پیش باشد، با احدی تعارف ندارد. از آن طرف هم می‌دانند که مردم از آن‌ها چه انتظاری دارند. یک فوتبالیست که کف عقلانیت را داشته باشد و مطالبات ورزش‌دوستان و چارچوب‌های نظام را بداند و بفهمد که نظام با کسی شوخی ندارد، چنین کاری را نمی‌کنند. حالا اگر خدایی نکرده مرتکب چنین خطایی شدند، حاکمیت با آن‌ها طبق قانون برخورد می‌کند. ما از این مسائل در گذشته مانند سال ۸۸ هم داشتیم.

کوهکن در پایان گفته مطمئنا ورزش‌دوستان و فدراسیون با این‌ها صحبت خواهند کرد و معتقدم خود ورزشکاران هم افراد عاقلی هستند که طبق عرف، روش و اخلاق ایرانی عمل خواهند کرد. اینکه این رفتار را در بازی با نیکاراگوئه را انجام ندادند، نمی‌توان ملاک قرار داد، چون بازی تمرینی بود، اما اگر در بازی‌های جام جهانی بخواهند چنین کار‌هایی انجام دهند، بدانند که نظام با آن‌ها شوخی ندارد و من نوعی باید بدانم اگر مسیر دیگری را بروم، باید این پنبه را از گوشم دربیارم که نظام در مقابل اشتباهاتم کوتاه بیاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0