کد خبر : 5001
تاریخ انتشار : 16 بهمن 1401

برف و باران دوباره در راه است

برف و باران دوباره در راه است

نیک نیوز: صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اعلام این خبر گفت: این سامانه از فردا وارد غرب کشور شده و به دنبال ورود آن شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در مناطق گرمسیری و بارش برف در مناطق سردسیر کشور خواهیم بود.

وضعیت آب و هوای یکشنبه 16 بهمن

وی درباره شرایط جوی امروز نیز توضیح داد: با توجه به تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی در روز یکشنبه در اکثر نقاط کشور شاهد جوی آرام خواهیم بود و در استان های زیر بارش های پراکنده پیش بینی می شود:

  1. آذربایجان غربی
  2.  آذربایجان شرقی
  3.  کردستان
  4.  برخی مناطق جنوبی خراسان رضوی
  5.  شمال خراسان جنوبی

آب و هوای دوشنبه 18 بهمن

ضیاییان درباره روز دوشنبه نیز اظهار کرد: فردا به دنبال ورود سامانه بارشی به غرب کشور شاهد آغاز بارش ها در نقاط زیر خواهیم بود:

  1. شمال غرب
  2.  غرب
  3.  مناطقی از جنوب غرب
  4.  شمال استان‌های فارس و بوشهر

به گفته وی در نوار جنوبی و نقاط گرمسیری کشور نیز رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده و در مناطق سردسیری و مرتفع نیز شاهد بارش برف خواهیم بود.

وضعیت آب و هوای سه شنبه، 19 بهمن

بنابر پیش بینی های جوی صورت گرفته در روز سه شنبه بارش ها به دامنه و ارتفاعات البرز رسیده و به استان های زیر نیز می رسد:

  1. زنجان
  2. قزوین
  3. البرز
  4.  تهران

شرایط جوی روز چهارشنبه، 19 بهمن

برای روز چهارشنبه نیز در غرب و شمال غرب کشور و همچنین دامنه های البرز وزش باد و بارش باران و برف به همراه کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.

همچنین در این روز با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در استان های زیر شاهد بارندگی و کاهش نسبی دما خواهیم بود که البته این بارندگی ها در استان های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز نیز شدت خواهد گرفت.

  1. اردبیل
  2.  گیلان
  3.  مازندران
  4.  گلستان
  5.  خراسان شمالی
  6. خراسان رضوی

آب و هوای روز پنجشنبه، 20 بهمن

به گفته ضیاییان در روز پنجشنبه، 20 بهمن نیز در شمال غرب و شمال شرق سواحل دریای خزر شاهد بارش خواهیم بود.

وضعیت آب و هوای تهران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین اظهار کرد: آسمان تهران فردا (دوشنبه، 17 بهمن) نیمه ابری همراه با غبار رقیق خواهد بود و از عصر شاهد افزایش ابر و گاه وزش باد خواهیم بود و در ساعات پایانی بارش های پراکنده در حالی رخ می دهد که دمای هوا با بیشینه و کمینه 3 تا 11 درجه سانتیگراد خواهد بود.

روز سه شنبه 18 خرداد نیز هوای پایتخت نیمه ابری تا ابری پیش بینی شده که در برخی ساعات نیز با بارش باران و وزش باد همراه است و دمای هوا بین 6 تا 11 درجه سانتیگراد خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0