کد خبر : 4458
تاریخ انتشار : 31 مرداد 1401

برنامه‌ریزی برای صادرات مرکبات مازندران به چین

برنامه‌ریزی برای صادرات مرکبات مازندران به چین

نیک نیوز:   عبدالله مهاجر عصر دیروز در جمع خبرنگاران استان، با اعلام اینکه مازندران در حوزه اقتصادی به ویژه کشاورزی ظرفیت مناسبی داشته، اگر از آنچه که ظرفیت داریم به درستی استفاده شود اتفاقات مناسبی در استان رقم می‌خورد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: برای توسعه جدی در استان نیاز به سرمایه‌گذاری داریم و باید برای رفع موانع اقدام کنیم، برای سرمایه‌گذاری‌ها، ادارات دولتی مدعی آماده همکاری در این بخش هستند اما واقعیت این است که سرمایه‌گذارها در بروکراسی اداری گرفتار شدند.

وی با اشاره به مبحث ایجاد پنجره واحد اقتصادی گفت: تا این مجموعه به صورت  مناسب شکل نگیرد نمی‌توانیم به رشد مناسب هشت درصد اقتصادی فکر کنیم.

مهاجر با اعلام اینکه ظرفیت صادرات استان در حال حاضر بیش از یک‌میلیارد دلار است، افزود: برخی از کالاهای استان در انبارها فروخته می‌شود که این موضوع خود جای رسیدگی دارد.

وی یادآور شد: استانداران استان تلاش دارند که جایگاه اقتصادی استان را ارتقا دهند، اما برای توسعه نیاز به زیرساخت داریم و تا این روند اصلاح نشود نمی‌توانیم به توسعه اقتصادی فکر کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران به برنامه‌ریزی انجام شده برای صادرات مرکبات استان به  چین گفت: برای صادرات  ظرفیت مازاد یک‌میلیون تن مرکبات استان رایزنی‌های با چین در حال انجام است.

وی در ارتباط برنامه اتاق بازرگانی و اعزام خبرنگاران همراه هیأت تجاری، افزود: براساس برنامه این موضوع در دستور کار است و ما برای اعزام ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کشورهای هدف هستیم.

مهاجر خاطر نشان کرد: مازندران در حوزه اقتصادی تنها استان دارای سرای تجاری در  روسیه است و با توجه به تقویت ارتباط ایران و روسیه زمینه توسعه صادرات فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: کشور افغانستان فرصت بسیار مناسبی برای انتقال کالا دارد و باید سهم استان مازندران در حوزه صادرات را افزایش دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران ذرباره تک‌نرخی شدن قیمت ارز، گفت: این موضوع زمینه کاهش رانت و فساد می‌شود و باید با برنامه‌ریزی زمینه‌ای ایجاد شود که کمترین تبعات متوجه مردم شود.

وی خاطر نشان کرد: در بحث اصل ۴۴ دولت‌ها به صورت مناسب ورود پیدا نکردند، تجربه دنیا نشان داد که اعتماد به بخش خصوصی زمینه توسعه را فراهم کرده و کشور ما هم واقعا نیاز دارد به بخش خصوصی توجه ویژه داشته باشد.

مهاجر در ارتباط با مشکلات صادرات، افزود: مشکلات این بخش به اندازه یک دست نیست، بخش حمل و نقل و عدم وجود رایزن اقتصادی عمده‌ترین  چالش صادرات است، کل تعداد رایزن‌های اقتصادی ایرانی در خارج از کشور ۲۵ نفر است در صورتی که تنها در روسیه نیاز به ۵۰ رایزن داریم.

وی خاطر نشان کرد: برای ارسال صادرات به چین می‌توانیم از طریق بنادر قزاقستان اقدام کنیم اما نصب امکانات رو رو ریلی  نیاز به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0