کد خبر : 1052
تاریخ انتشار : 19 خرداد 1400

برگزاری مانور مشترک اسرائیل آمریکا و بریتانیا در ایتالیا

برگزاری مانور مشترک اسرائیل آمریکا و بریتانیا در ایتالیا

نیک نیوز: هادی خسروشاهین، روزنامه نگار در مطلبی به برگزاری مانور مشترک اسرائیل آمریکا و بریتانیا در ایتالیا پرداخته است.

در این مطلب می‌خوانیم:

* نيروي هوايي اسراييل خبر داده است كه هفته گذشته ٦هواپيماي اف٣٥اسراييل به مانور مشترك آمريكا و بريتانيا در ايتاليا پيوسته اند.طبق اين اعلاميه هدف از پيوستن به اين مانور بهبود در توانايي و عملكرد اين ٦فروند اف ٣٥اي است كه اسراييل در سال ٢٠١٦اقدام به خريداري آن كرده بود.

* در عين حال اين تقريبا اولين ماموريت البته آزمايشي اين هواپيماها در پايگاههاي با فاصله دور و منطقه اي ناآشنا است.در عين حال هدف هاي ديگر اين تمرين نظامي دفاع از آسمان اسراييل،عمليات هوا به هوا و هوا به زمين و همچنين پشتيباني هوايي از نيروهاي زميني و ساير سناريوها در خاك دشمن عنوان شده است.

* با اين همه يك افسر ارشد به يك روزنامه اسراييلي گفته است اين تمرين تاحدي خلبانان ما را براي استفاده از هواپيماهاي جنگنده ايراني آماده مي كند.يك مقام ارشد اسراييلي هم تاكيد كرده است كه ايران در كانون تمركز ما قرار دارد. قرار است مانور نظامي مشترك اسراييل با آمريكا،بريتانيا و ايتاليا كه از ٦جون آغاز شده است تا ١٧جون ادامه پيدا كند.

* ايا هدف اسراييل و نتانياهو از شركت در اين مانور شبيه سازي حمله به ايران است؟ فاصله هوايي اسراييل با ايتاليا تقريبا مشابه با ايران است.فاصله هوايي بين تل اويو و رم حدود٢٣٢٠كيلومتر برابر با ٣ساعت و ٢٢دقيقه و فاصله هوايي ميان تهران و تل اويو در حدود ١٧٨٩ كيلومتر برابر با ٢ساعت پرواز است.

* ممكن است نتانياهو طي روزهاي آينده و براي نجات خود از سقوط سياسي دست به اقدامات غير قابل پيش بزند تا هم حضور قدرت را در قدرت تثبيت كند و هم تلاش ٣ماهه براي احياي برجام را برباد دهد.البته اين فقط يك احتمال است و ممكن است هيچگاه بوقوع نپيوندد.

* البته در اين ميان پرسش مهمي نيز مطرح مي شود كه چرا نيروي هوايي اسراييل در مانور مشترك آمريكا و بريتانيا به عنوان دو طرف مهم مذاكرات وين مشاركت مي كند؟آيا اين دو كشور مي خواهند ايران را براي بازگشت به تعهدات برجامي تحت فشارهاي فزاينده و البته غيرمستقيم و نيابتي قرار دهند و به ايران نسبت به عواقب عدم چنين بازگشتي هشدار دهند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0