کد خبر : 2602
تاریخ انتشار : 14 مهر 1400

بهبود تقاضا صادرات محصولات فولادی را افزایش داد

بهبود تقاضا صادرات محصولات فولادی را افزایش داد

نیک نیوز : با توجه به تقاضای بسیار زیاد در بازارهای جهانی به ویژه در ماه می و ژوئن که زمان رزرو سفارشات تحویل شده در ماه آگوست است، میزان صادرات و واردات محصولات فولادی تخت به ترکیه در ماه آگوست را افزایش داده است.

بر اساس گزارش موسسه آمار ترکیه (TUIK) در روز سه شنبه ۵ اکتبر، ترکیه در آگوست سال ۲۰۲۱ حدود ۶۱۵،۵۷۵ تن محصولات فولادی تخت صادر کرده است. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی تخت ترکیه نسبت به ماه آگوست ۲۰۲۰ که برابر  419،۱۳۹ تن بوده حدود ۴۶٫۸۷٪ افزایش یافته است.

همچنین موسسه آمار ترکیه (TUIK) در روز سه شنبه ۵ اکتبر اعلام کرد که ترکیه در ماه آگوست سال ۲۰۲۱ حدود ۸۴۴٫۸۹۸ تن محصولات فولادی تخت وارد کرده است. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی تخت نسبت به ماه آگوست سال ۲۰۲۰ که برابر ۶۴۵٫۱۱۵ تن بوده حدود  30.98 درصد افزایش یافته است.

بیشتر سفارشات ارسال شده در ماه آگوست در ماه آوریل رزرو شده است. زیرا ماه آوریل زمانی است که در آن تقاضا در همه بازارهای جهانی بسیار زیاد بوده است. علاوه بر این، به نقل از منابع خبری این رزروها قبل از اینکه کمیسیون اروپا عوارض ضد دامپینگ قطعی برای واردات کویل نورد گرم از ترکیه را در تاریخ ۶ ژوئیه حدود ۴٫۷۰-۷٫۳۰٪ تعیین کند، انجام شده است.

در ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ ، وظایف حفاظتی در اروپا به مدت ۳ سال دیگر تمدید شد و سهمیه ها هر سال ۳ درصد افزایش خواهد یافت.  در روز سه شنبه ۵ اکتبر در نتیجه این مقررات، صادرات کویل نورد گرم ترکیه در ماه آگوست به طور متوسط ​​افزایش یافت. اما صادرات کویل نورد سرد و کویل پوشش دار به شدت افزایش یافت.

تحلیل گران صنعت در روز سه شنبه ۵ اکتبر گزارش دادند کشور بلژیک در ماه آگوست با خرید ۱۲۲۳۴ تن کویل نورد سرد از ترکیه بزرگترین خریدار کویل نورد سرد ترکیه بود. همچنین به نقل از منابع خبری ایتالیا پس از بلژیک با خرید ۸۱۸۸ تن کویل نورد سرد از ترکیه در رتبه دوم قرار گرفت. فعالان بازار در روز سه شنبه ۵ اکتبر اعلام کردند تقاضای کنونی برای کویل نورد گرم فولادی و کویل گالوانیزه گرم فولادی ترکیه به دلیل کاهش قیمت ضعیف است.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets نشان داد در روز جمعه اول اکتبر قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی ترکیه در محدوده ۸۸۰-۹۰۰ دلار در هر تن فوب ترکیه بود. این در حالی است که قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی ترکیه نسبت به تاریخ ۲۴ سپتامبر که برابر ۸۸۰-۹۳۰ دلار در هر تن بود کاهش یافته است.

طبق ارزیابی هفتگی Fastmarkets شاخص صادرات ورق گالوانیزه گرم فولادی ترکیه در روز جمعه ۱ اکتبر در محدوده ۱۱۵۰-۱۱۶۰ دلار در هر تن فوب ترکیه قیمت گذاری شد. این در حالی است که به نقل از منابع خبری قیمت کویل گالوانیزه گرم فولادی صادراتی ترکیه نسبت به تاریخ ۲۴ سپتامبر که برابر ۱۱۸۰-۱۲۰۰ دلار در هر تن بود به کاهش رو به رو بوده است.

تغییرات قیمت صادرات محصولات فولادی تخت ترکیه از آگوست سال ۲۰۲۰ تا آگوست سال ۲۰۲۱ در جدول زیر آورده شده است.

دلیل افزایش میزان واردات محصولات فولادی تخت ترکیه در آگوست سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ شامل موارد زیر است:

تقاضا برای فولاد تخت در ترکیه در ماه های می و ژوئن بسیار بالا بود. با توجه به اینکه سفارشات رزرو شده در این ماه ها در ماه آگوست تحویل داده می شود، میزان واردات فولاد تخت ترکیه در ماه آگوست افزایش یافته است.

همچنین کشور هند در ماه ژوئن مقدار زیادی کویل نورد گرم فولادی به ترکیه فروخته است.

اما تقاضای کنونی برای فولاد تخت در بازار ترکیه با کاهش قیمت ها کند شده است.

فعالان بازار در روز سه شنبه ۵ اکتبر گزارش دادند روسیه که یکی تامین کنندگان اصلی فولاد نورد گرم به ترکیه بود در ماه آگوست سال ۲۰۲۱ حدود ۱۲۱،۴۴۶ تن فولاد  تخت نورد گرم به ترکیه فروخت و رتبه اول را بدست آورد. پس از آن کشور هند با فروش ۶۹،۸۶۴ تن فولاد تخت نورد گرم به ترکیه دومین کشور تامین کننده فولاد تخت به ترکیه شد. همچنین کشوراوکراین نیز با حمل ۶۰،۹۴۱ تن فولاد  تخت نورد گرم به ترکیه رتبه سوم را در بین تامین کنندگان اصلی فولاد نورد گرم به ترکیه کسب کرد.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets نشان داد قیمت کویل نورد گرم فولادی وارداتی ترکیه در روز جمعه ۱ اکتبر در محدوده ۸۵۰-۸۶۰ دلار در هر تن cfr ترکیه شنیده شد. این در حالی است که قیمت کویل نورد گرم فولادی وارداتی ترکیه در مقایسه با هفته قبل که برابر ۸۵۵-۸۸۰ دلار به ازای هر تن بود کاهش یافته است.

با توجه به گزارش منتشر شده از موسسه آمار ترکیه در روز سه شنبه ۵ اکتبر کشور چین بیشترین کویل نورد سرد فولادی را در ماه آگوست سال ۲۰۲۱ به ترکیه ارسال کرد که برابر ۸۳،۷۶۸ تن بود. این در حالی است که مقدار کویل نورد سرد فولادی ارسال شده به ترکیه از طرف روسیه در ماه آگوست سال ۲۰۲۱ حدود ۱۹،۲۲۶ تن بوده است.

طبق ارزیابی هفتگی Fastmarkets  شاخص کویل نورد سرد فولادی وارداتی ترکیه در روز جمعه  1 اکتبر در محدوده ۹۹۰-۱۰۰۰ دلار در هر تن cfr ترکیه بود. این در حالی است که به نقل از منابع خبری شاخص کویل نورد سرد فولادی وارداتی ترکیه نسبت به هفته قبل بدون تغییر باقی مانده است.

تحلیل گران صنعت در روز سه شنبه ۵ اکتبر گزارش دادند ترکیه در ماه آگوست سال ۲۰۲۱ حدود ۲۰۳۲۷ تن کویل روکش دار از کشور کره جنوبی وارد کرده است. همچنین ترکیه از کشور چین نیز حدود ۱۵۹۳۸ تن کویل روکش دار وارد کرده است.

تامین کننده اصلی فولاد تخت آلیاژی دارای ضخامت ۶۰۰ میلیمتر به ترکیه در ماه آگوست کشور چین بوده است که حدود ۷۶،۹۳۰ تن فولاد تخت آلیاژی در ماه آگوست سال ۲۰۲۱ به کشور ترکیه حمل کرده است.  منابع خبری در روز سه شنبه ۵ اکتبر گزارش دادند فرانسه هم با حمل ۳۵،۲۳۶ تن فولاد تخت آلیاژی در ماه آگوست سال ۲۰۲۱ به کشور ترکیه رتبه دوم را در میان تامین کنندگان اصلی فولاد تخت آلیاژی ترکیه کسب کرده است.

تغییرات قیمت واردات محصولات فولادی تخت ترکیه از آگوست سال ۲۰۲۰ تا آگوست سال ۲۰۲۱ در جدول زیر آورده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0