کد خبر : 3316
تاریخ انتشار : 28 دی 1400

بیانیه مهم آمریکا درپی حمله موشکی انصارالله به امارات

بیانیه مهم آمریکا درپی حمله موشکی انصارالله به امارات

نیک نیوز:  ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه  آمریکا در بیانیه‌ای به حملات روز گذشته انصارالله به مواضعی در امارات واکنش نشان داد.

وی با این ادعا که حملات علیه سایت‌های غیرنظامی از جمله فرودگاه بین المللی ابوظبی انجام شده، مدعی شد که تعهد واشنگتن به حفظ امنیت امارات خلل ناپذیر است و  آمریکا در کنار شرکای اماراتی می‌ایستد.

همزمان، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای جداگانه مدعی شد که آمریکا در همکاری با امارات و سایر شرکای بین المللی، عاملان این اقدام را بازخواست خواهد کرد. او همچنین مدعی شد که آمریکا برای مقابله با هر تهدیدی، در کنار امارات خواهد ایستاد.

دیروز دوشنبه، منابع رسانه‌ای از انفجار ۳ تانکر حامل نفت در منطقه «المصفح» امارات خبر دادند. در همین راستا، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در یک عملیات راهبردی عمق خاک امارات را هدف قرار دادیم.

گفته می‌شود که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در یک عملیات بزرگ و استراتژیک موفق شدند با ۲۰ پهپاد و ۱۰ موشک بالستیک، مناطق حساس و کلیدی را در امارات هدف قرار دهند.

در همین حال، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش أنصارالله یمن در رابطه با این عملیات افزود: امارات با از سرگیری عملیات تجاوزکارانه علیه یمنی‌ها موجب واکنش متقابل شد. امارات در برابر هر نوع عملیات نظامی سست و ناتوان است. ما پاسخ حمله را با حمله می‌دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0