کد خبر : 953
تاریخ انتشار : 12 خرداد 1400

بیانیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از اظهارات جنجالی نتانیاهو علیه ایران

بیانیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از اظهارات جنجالی نتانیاهو علیه ایران

نیک نیوز: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بعد از اظهارات بنیامین نتانیاهو درباره توافق هسته‌ای تهران و واشنگتن بیانیه‌ای در تبلیغ روابط این رژیم و آمریکا صادر کرد.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا هم‌پیمان ما بوده و همچنان مهمترین هم‌پیمان اسرائیل برای حفظ برتری نظامی آن در منطقه باقی خواهد ماند. هرگز شریکی بهتر از آمریکا برای اسرائیل نخواهد بود حتی اگر اختلافاتی وجود داشته باشد این مشکلات از طریق مذاکرات مستقیم و پشت درهای بسته حل و فصل خواهند شد نه با اظهارات تحریک‌آمیزی که ممکن است به امنیت اسرائیل ضربه بزند.

گانتس با اظهاراتی بی‌اساس علیه جایگاه ایران در منطقه و خطرناک خواندن برنامه هسته‌ای آن برای دولت رژیم صهیونیستی و با وجود آن مدعی شد، اسرائیل قوی‌ترین دولت منطقه است.

او اضافه کرد: آمریکا همچنان از امنیت اسرائیل و برتری ویژه آن در منطقه محافظت خواهد کرد. دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا دوست واقعی اسرائیل است و اسرائیل شریکی بزرگتر از آمریکا نداشته و نخواهد داشت.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز در اظهاراتی واهی گفته بود، دولتش ناکام گذاشتن برنامه هسته‌ای ایران را حتی اگر روابطش با آمریکا تیره شود، برخواهد گزید.

 نتانیاهو در مراسم معرفی رئیس جدید موساد گفته بود: به بایدن گفتم که با توافق یا بدون توافق، ما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از مجهز شدن ایران به سلاح هسته‌ای انجام خواهیم داد. زیرا جمهوری اسلامی ایران از سایر کشورهایی که دارای برنامه هسته‌ای هستند، متفاوت است. بنابراین ما با این مسئله کنار نخواهیم آمد. امیدوارم که به این مرحله نرسیم، اما اگر مجبور به انتخاب باشیم، انتخاب بین اختلاف با بزرگترین دوستمان آمریکا و بین از میان بردن تهدیدات وجودی، از بین بردن تهدید وجودی را انتخاب می‌کنیم.

نتانیاهو همچنین گفت: بزرگترین تهدید علیه ما، خطر حیاتی است که به وسیله تلاش‌های رژیم ایران برای مجهز شدن به سلاح هسته‌ای به وجود آمده. این خطر شامل تهدید مستقیم برای نابودی کشور کوچک ما با سلاح اتمی و نیز تهدید به واسطه ده‌ها هزار موشک با پشتوانه یک چتر هسته‌ای می‌شود. این تهدید حیات کشور یهودی را به خطر می‌اندازد و ما باید بی‌وقفه با این تهدید مبارزه کنیم. شما این کار را انجام می‌دهید. دیروز در مورد اقداماتی که انجام شده صحبت کردیم و این اقدامات باید ادامه یابند. من این موارد را به جو بایدن که ۴۰ سال است با هم دوست هستیم گفتم.

همچنین رسانه‌‎های اسرائیلی می‌‎گویند که دولت بایدن از بیم متوسل شدن نتانیاهو به اقدام علیه ایران برای جلوگیری از سرنگونی دولت ائتلافی خودش، خواستار دیدار اضطراری با بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم شده است و گانتس به زودی راهی واشنگتن می‌شود.

در این راستا رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از گانتس دعوت کرده یک نشست فوق‌العاده با او برگزار کند. بایدن نگران است که نتانیاهو برای اجتناب از پایان نخست‌وزیری‌اش سراغ حمله به ایران برود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0