کد خبر : 3863
تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1401

تجارت ۳۷.۲ میلیارد دلاری ایران با اعضای شانگهای

تجارت ۳۷.۲ میلیارد دلاری ایران با اعضای شانگهای

نیک نیوز : سخنگوی گمرک ظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تجارت کشورمان با اعضای سازمان همکاری‌های شانگهای به ۵۴ میلیون و ۸۵۶ هزار تن کالا با ارزش ۳۷ میلیارد و ۱۶۸ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۳۳ درصدی داشته است.

وی افزود: سهم صادرات به اعضای این سازمان ۴۵ میلیون و ۳۴۹ هزار تن و به ارزش ۲۰ میلیارد و ۵۹۶ میلیون دلار بود که با رشد ۴۱ درصدی نسبت به مدت مشابه همراه بوده است.

او گفت: واردات ایران از اعضای کشورهای سازمان همکاری شانگهای در سالی که گذشت ۹ میلیون و ۵۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۱۶ میلیارد و ۵۷۲ میلیون دلار بوده که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۲۴ درصدی داشته است.

سخنگوی گمرک در خصوص میزان صادرات کشورمان به ۱۱ کشور عضو و ناظر شانگهای توضیح داد:

چین با خرید بیش از ۱۴ میلیارد و ۳۲۳ میلیون دلار و رشد ۵۸ درصدی، افغانستان با یک میلیارد و ۸۳۹ میلیون دلار و کاهش ۲۰ درصدی و هند با یک میلیارد و ۸۱۷ میلیون دلار و رشد ۴۲ درصدی سه مقصد اول کالاهای ایرانی در بین اعضای سازمان همکاری شانگهای بودند.

وی افزود: پاکستان با خرید یک میلیارد و ۲۶۱ میلیون دلار و رشد ۲۴ درصدی، روسیه ۵۷۹ میلیون دلار و رشد ۱۵ درصدی، ازبکستان با خرید ۴۰۲ میلیون دلاری و رشد ۱۴۶ درصدی، قزاقستان با ۱۸۷ میلیون دلار و رشد ۱۱ درصدی، تاجیکستان با ۹۱ میلیون دلار و رشد ۴۵۹ درصدی، قرقیزستان با ۷۹ میلیون دلار و رشد ۷۲ درصدی، بلاروس با ۱۷ میلیون دلار و کاهش ۱۹ درصدی و مغولستان با ۵۶۶ هزار دلار با رشد ۳۷ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سخنگوی گمرک در خصوص میزان واردات از سازمان همکاری شانگهای گفت: چین با فروش ۱۲ میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار کالا و رشد ۲۹ درصدی، روسیه با یک میلیارد و ۶۶۵ میلیون دلار و رشد ۵۶ درصدی و هند با یک میلیارد و ۵۸۴ میلیون دلار و کاهش ۲۶ درصدی، سه کشور تامین کنند کالاهای مورد نیاز کشورمان در بین اعضای سازمان همکاری شانگ‌های در سال ۱۴۰۰ بودند.

سخنگوی گمرک افزود: پاکستان با فروش ۳۱۲ میلیون دلار و رشد ۷۶ درصدی، ازبکستان با ۱۱۵ میلیون دلار و رشد ۲۶ درصدی، قزاقستان با ۷۸ میلیون دلار و رشد ۱۰۸ درصدی، تاجیکستان با ۳۹ میلیون دلار و رشد ۴۳۹ درصدی، افغانستان با ۲۱ میلیون دلار و رشد ۴۰۷ درصدی، بلاروس با ۱۰ میلیون دلار و رشد ۹ درصدی، قرقیزستان با سه میلیون دلار و ماهش ۴۵ درصدی و مغولستان با ۲.۷ میلیون دلار و رشد ۱۰ درصدی در رتبه‌های بعدی فروش کالا به ایران در بین اعضای سازمان همکاری شانگهای در سال ۱۴۰۰ قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0