کد خبر : 3618
تاریخ انتشار : 24 اسفند 1400

تحریم‌های اقتصادی جدید انگلیس علیه روسیه وضع شد

تحریم‌های اقتصادی جدید انگلیس علیه روسیه وضع شد

نیک نیوز : دولت انگلیس روز سه‌شنبه تحریم‌های اقتصادی جدیدی را علیه روسیه در واکنش به جنگ اوکراین وضع کرد. براساس محدودیت‌های جدید صادرات کالاهای لوکس به روسیه ممنوع شد و تعرفه صدها کالای کلیدی وارداتی از روسیه افزایش یافت.

در بیانیه‌ای که یک نسخه آن از تارنمای دولت انگلیس منتشر شده، آمده است: این اقدامات حداکثر آسیب را به ماشین جنگی پوتین وارد می کند و در عین حال تأثیر آن را بر مشاغل انگلیس به حداقل می رساند، زیرا رهبران گروه ۷ متحد می شوند تا موج جدیدی از تحریم های اقتصادی را علیه مسکو به راه بیندازند.

بر اساس این بیانیه، ممنوعیت صادرات به زودی لازم الاجرا خواهد شد و تضمین می کند که الیگارش‌ها و دیگر اعضای نخبگان که تحت حکومت رئیس جمهوری پوتین ثروتمند شده اند و از تهاجم غیرقانونی او حمایت می کنند، از دسترسی به کالاهای لوکس محروم می شوند.

بیانیه یاد شده با اشاره به اینکه تحریم‌های جدید، صادرات روسیه به انگلیس را محدود می کند می افزاید؛ انگلیس با همکاری شرکای بین‌المللی و حمایت از سازمان جهانی تجارت تلاش می‌کند تا از بهره‌مندی کسانی که نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین را رعایت نمی‌کنند، جلوگیری کند.

روسیه اخیرا عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هدف این عملیات را حمایت از افرادی که به مدت ۸ سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند، عنوان کرد.

به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0