کد خبر : 3762
تاریخ انتشار : 24 فروردین 1401

تداوم خشم و اعتراض مردم عراق از جریان انحرافی الصرخی

تداوم خشم و اعتراض مردم عراق از جریان انحرافی الصرخی

نیک نیوز: یک منبع امنیتی عراقی از بستن و آتش زدن مراکز و دفاتر طرفداران وابسته به جریان الصرخیه در بغداد خبر داد.

این منبع در گفتگویی با السومریه نیوز گفت: شماری از اهالی منطقه «البیاع» در بغداد، دفتر این جریان انحرافی در منطقه مذکور را بستند.

از سوی دیگر دفاتر جریان الصرخیه در دیوانیه، السماوه و بابل نیز به آتش کشیده شد.

به گفته یک منبع امنیتی، شهروندان عراقی امشب مقرهای این جریان در منطقه «الشامیه» دیوانیه و سایر مقرها در السماوه و بابل را به آتش کشیدند.

تظاهراتی اعتراضی نیز در این استان‌ها علاوه بر بصره در مخالفت با افکار ضاله این جریان انحرافی شکل گرفت.

دوستداران اهل بیت (ع) در شهرهای مختلف عراق در تظاهراتی علیه این جریان انحرافی الصرخیه، شعارهای «کلا کلا للصرخیه» و «کلا کلا آل سعود» سردادند.

شهروندان عراقی در «بابل، بغداد، الناصریه، الرمیثه، النهروان، السماوه، القاسم، الحمزه» با تجمع در مقابل مقرها و دفاتر این جریان مخالفت خود با جریان الصرخیه را اعلام کردند و ضمن بستن حسینه‌ها و دفاتر وابسته به آنها، برخی را به آتش کشیدند.

پیش از این «فائق زیدان»، رئیس شورای عالی قضایی عراق دستور بازداشت همه عناصر وابسته به جریان انحرافی الصرخیه را صادر کرد.

وی طی این دستور از نیروهای امنیتی عراق خواست، همه عناصر وابسته به این جریان انحرافی را فورا در سراسر عراق دستگیر کنند.

پیش از این نیز نیروهای پلیس و دستگاه امنیت ملی عراق شماری از افراد وابسته به این جریان را در استان‌های مختلف دستگیر کرده بودند.

اظهارات اخیر خطیب یک مسجد در بابل که وابسته به جریان انحرافی الصرخیه مبنی بر تخریب مراقد مطهر اهل بیت (ع)، خشم دوستداران اهل بیت (ع) در عراق را برانگیخت.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر و درخواست او برای برخورد هر چه سریع تر با المسعودی صورت گرفت و صدر هشدار داد که اگر با او برخورد نشود، شخصاً وارد میدان خواهد شد.

غائله جریان انحرافی فرقه الصرخی از زبان «علی موسی عاکول کاظم المسعودی» موسوم به خطیب مسجد جامع الفتح المبین وابسته به این فرقه در عراق جرقه زده شد.

المسعودی دو روز پیش در سخنانی فتنه انگیزانه در شهر بابل عراق گفت: باید قبور امامان را تخریب کرد.

این ماجرای جدید باعث اعتراض هایی گسترده در عراق شد.

این اولین باری نیست که عناصر فرقه انحرافی الصرخی دست به فتنه انگیزی و تلاش برای به راه انداختن درگیری و اختلافات دینی می‌زنند.

شماری از عناصر آشوبگر و انحرافی الصرخی مهرماه 99 نیز در جریان آیین اربعین حسینی (ع) در کربلای معلی، قصد ایجاد فتنه انگیزی داشتند که با اقدام به موقع زائران و هوشیاری مأموران امنیتی راه به جایی نبردند.

این جریان انحرافی و برخی گروه‌های آشوبگر مهرماه 99 قصد داشتند با شعارهای سیاسی وارد حرم امام حسین (ع) شوند که نیروهای امنیتی با شناسایی آنها از ورود این عناصر فتنه‌انگیز جلوگیری کردند.

به دنبال این ماجرا، عناصر انحرافی و بعثی الصرخی در ورودی «باب القبله» به نیروهای امنیتی حمله کردند که با واکنش بموقع مأموران از محل متواری شدند.

با خروج آشوبگران، اوضاع باب القبله به حالت عادی بازگشت و فتنه و طرح عناصر انحرافی و بعثی برای ایجاد اغتشاش در آیین اربعین ناکام ماند.

یادآور می‌شود که محمود الحسنی الصرخی سرکرده یک فرقه منحرف در عراق است. وی شخصی است که در روز چهارشنبه یازدهم تیر 1393 کمی پس از پیدایش گروه تروریستی داعش در موصل و پیشروی آنها تا نزدیکی‌های کربلا و نجف، بلوایی در کربلا علیه نخست وزیر و نهادهای اداری این شهر بر سر یک موضوع شخصی یعنی سیلی خوردن دخترش در مدرسه از سوی معلم به‌راه انداخت تا آن‌جا که در کربلا حکومت نظامی برقرار شد که حتی خود داعش نیز نتوانسته بود اوضاع در کربلا را تا مرز حکومت نظامی پیش ببرد.

«علی الشمری» یکی از نویسندگان عراقی درباره الصرخی گفته است که وی در دهه 1990 هنگام نصب ماهواره در خانه خود بازداشت و مبلغ 300 هزار دینار جریمه شد.

وی در مدتی که در بازداشت به‌سر می‌برد، شروع به نوشتن درباره مسایل فلسفی کرد و یکی از افسران نیروهای امنیتی وقت پس از آشنایی با الصرخی و افکار و آثار او، وی را به دستگاه اطلاعاتی عراق در دوره صدام تحویل داد و این دستگاه امنیتی نیز از وی استقبال کرد و سپس به‌عنوان نیروی خود به کار گرفت.

صرخی علی‌رغم نداشتن هیچ گونه جایگاه علمی خود را از شاگردان آیت ‌الله شهید محمد باقر صدر و آیت الله سیستانی معرفی کرد و از سال 2003 میلادی در 40سالگی با ادعای «مرجعیت» در عراق فعالیت خود را آغاز کرد.

آیت الله سید کاظم حائری یکی از مراجع تقلید عراق در پاسخ به یک استفتا در مورد او اعلام کرد: سید محمود الحسنی الصرخی مجتهد نیست و ما به وی اعتمادی نداریم.

در پی جنجال‌های متعدد و آشوب‌آفرینی‌های فراوان محمود الصرخی و طرفدارانش در عراق به‌ویژه در کربلا، «شیخ علی الصکبان» رئیس قبیله آل‌صرخه با صدور بیانیه‌ای از الصرخی برائت جسته و اعلام کرده بودند به‌نیابت از تمام افراد عشیره بار دیگر با آیت الله سید علی سیستانی تجدید پیمان می‌کنند.

در بخشی از این بیانیه مهم آمده است: تأکید می‌کنیم که در سال 1999 محمود الصرخی را به‌علت فسق و بی‌بندوباری برای همیشه از قبیله طرد کردیم. محمود الصرخی یک بعثی است و در زمان «سبعاوی ابراهیم الحسن تکریتی» جنایتکار برای وی گزارش‌های حزبی می‌نوشت و به آن افتخار می‌کرد و حتی عکس یادگاری با سبعاوی را در منزلش قرار داده بود.

این فرقه انحرافی کنار دیگر فرقه‌های انحرافی همچون یمانی در ایام اربعین با راه‌اندازی موکب در مسیر کربلا فرقه انحرافی خود را تبلیغ می‌کنند.

هواداران گروه تندرو و منحرف الصرخی به‌همراه گروه‌هایی از بازماندگان حزب «البعث» و هواداران گروه «الیمانی» که از سوی سفارت‌های آمریکا و عربستان پشتیبانی می‌شوند، چندی قبل کنسولگری ایران را در بصره به آتش کشیدند.

الصرخی به مخالفت با آیت الله سیستانی شهرت یافته و با فتوای جهاد آیت الله سیستانی برای جنگ با داعش نیز مخالفت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0