کد خبر : 3066
تاریخ انتشار : 14 آذر 1400

تدوین برنامه‌های ویژه جهت حمایت از صادرات خرما

تدوین برنامه‌های ویژه جهت حمایت از صادرات خرما

نیک نیوز : هایتاجر ( بازار صادراتی ایران ) نوشت:  معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با بیان اینکه برای اصلاح و تحول در نظام توزیع کالا ۱۹ پروژه تدوین شده است اظهار داشت: انتظار می‌رود تا ۶ ماه آینده این پروژه‌ها به نتیجه برسند و ضمن ارتقا سطح رفاه مصرف کنندگان، تولید کنندگان هم در این بستر کار توزیع را انجام می‌دهند و به این وسیله بخشی از مشکلات نظام توزیع کالا تعدیل می‌شود.

ایشان با اشاره به تشکیل ستاد تنظیم بازار با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرا تصریح کرد: با توجه به رویکرد دولت سطح تصمیم‌گیری در تنظیم بازار کشور ارتقا یافته و ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزیران برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: سطح تصمیم‌گیری‌ها در ستاد تنظیم بازار ارتقا یافته و این نشان دهنده این است که تنظیم بازار جز اولویت دولت محسوب می‌شود چون با معیشت مردم در ارتباط است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت برنامه‌های ستاد تنظیم بازار را شامل کالاهای غذایی، صنعتی و معدنی دانست و افزود: این محصولات از سوی وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی در قالب نظام یکپارچه هدایت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان باید به بازارهای جهانی وصل شوند تصریح کرد: انتظار می‌رود با ارتقای سیستم بسته‌بندی متناسب با بازارهای جهانی، رعایت استانداردهای محیط زیست سهم صادرات خرما افزایش یابد.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با بیان اینکه اکنون سهم صادرات خرما جمهوری اسلامی ایران در بازارهای جهانی ۱۵ درصد است تصریح کرد: با برنامه‌ریزی در ارتقا سیستم فرآوری خرما سهم صادراتی ایران در محصول خرما از ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

ایشان اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رونق بازار صادرات خرما، برپایی نمایشگاه‌های خارج از کشور، اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری به کشورهای مورد نظر و استقرار رایزن تجاری در کشورهای هدف صادراتی در برنامه‌های خود قرار داده است.

این فعال اقتصادی از تدوین برنامه‌های ویژه برای حمایت از مصرف کنندگان، تولید و صادرات خرما خبر داد و بیان کرد: تمام فعالیت‌ها باید منتهی به این شود که سهم تولید کننده از قیمت داخلی تا قیمت صادراتی بیشتر و متناسب با فعالیت‌های خودش باشد.

وی بازگشت ارز صادراتی به صادرکنندگان را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: در این زمینه اقدامات مهمی مورد توجه قرار دارد تا صادرکنندگان انگیزه لازم برای افزایش صادرات داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0