کد خبر : 5331
تاریخ انتشار : 23 تیر 1402

ترس آمریکا از موشک بالستیک کره شمالی

ترس آمریکا از موشک بالستیک کره شمالی

نیک نیوز:  آدام هاج، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا  آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد و آن را "نقض گستاخانه قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل متحد و افزایش بی مورد تنش و خطر بی ثبات کردن وضعیت امنیتی در منطقه" خواند.

هاج همچنین از کشورهای دیگر خواست تا این نقض را محکوم کنند و از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بخواهند که "برای مذاکرات جدی پای میز بیاید."

او گفت: "درها به روی دیپلماسی بسته نشده است، اما پیونگ یانگ باید فورا اقدامات بی ثبات کننده خود را متوقف کند و در عوض تعامل دیپلماتیک را انتخاب کند. ایالات متحده تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت آمریکا و جمهوری کره و متحدان ژاپنی انجام خواهد داد." در همین حال، کره شمالی فاش کرد که موشکی که روز چهارشنبه شلیک کرد و بیش از 70 دقیقه پرواز کرد، هواسونگ-18 بود. پرتاب روز چهارشنبه، که در آب‌های نزدیک ژاپن فرود آمد، پس از آن رخ داد که پیونگ یانگ قبلاً تهدید کرده بود که هواپیماهای جاسوسی ارتش آمریکا را که در نزدیکی قلمرو خود «جاسوسی خصمانه» می‌دانستند سرنگون خواهد کرد. 

هواسونگ-18 کره شمالی، یک سلاح سوخت جامد که به دلیل چالش برانگیزتر بودن کشف و رهگیری توسط کیم جونگ اون به عنوان قوی‌ترین سلاح هسته ای او یاد شده است. با این حال، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این موشک قادر به حمل بار هسته‌ای است. کارشناسان معتقدند که هواسونگ-18 می تواند کره شمالی را قادر سازد تا با تشدید برنامه‌های توسعه موشکی خود، حملات هسته‌ای دوربرد را با سرعت و سهولت بیشتری انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0