کد خبر : 4220
تاریخ انتشار : 14 تیر 1401

تسهیلات گمرکی برای صادرات به روسیه

تسهیلات گمرکی برای صادرات به روسیه

نیک نیوز : در پی سفر اخیر رئیس کل گمرک کشورمان و هیئت همراه به کشور روسیه، هیئت گمرکی این کشور که به تهران سفر کرده است با نمایندگان شرکت‌های ایرانی صادرکننده کالا به روسیه دیدار کرد. در این نشست که مسئولان گمرک کشورمان در آن حضور داشتند، به سوالات صادرکنندگان پاسخ داده شد.

مدیر کل دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک همچنین گفت: در چارچوب طرح آزمایشی پروژه ساده سازی شده کریدور تسهیل گمرکی، قرار است به صادرکنندگان ایرانی محصولات فصول ۰۷- ۰۸ و۲۰ سیستم هماهنگ شده HS تسهیلات ویژه‌ای برای ترخیص کالا از گمرکات روسیه اعطا شود.

وی سرعت بخشیدن به ترخیص کالا در ایستگاه‌های بازرسی خودرو، راه آهن، هوانوردی و مرزهای دریایی، بهینه سازی سیستم مدیریت ریسک، توسعه زیر ساخت گذرگاه‌های مرزی و افزایش تعداد ماموران گمرکی در گذرگاه‌های مرزی را از مهمترین محورهای این نشست برشمرد و افزود: درخصوص نقش ادارات گمرک در توسعه تجارت خارجی و مزایایی که ممکن است به فعالان اقتصادی خارجی مورد اعتماد اعطا شود هم بحث و تبادل نظر شد.

مدیر کل دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک ادامه داد: نمایندگان ایران و روسیه لیست شرکت کنندگان در طرح آزمایشی را د و بدل و بر لزوم به حداقل رساندن کنترل گمرکی کالاهایی که در چارچوب «طرح آزمایشی» قرار دارند، تاکید کردند. در پایان هم مقرر شد در چند هفته آینده ویدئو کنفرانس‌هایی تخصصی با موضوع ارزش کالا و آموزش پرسنل بین گمرکات دو کشور برگزار و فهرست شرکت‌های فعال اقتصادی مجاز (AEO) رد و بدل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0